رابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در دانش آموزان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دارای ۱۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اوّل: طرح تحقیق
  1-1 مقدّمه     .1
  1-2 بیان مسئله  1
  1-3 اهداف پژوهش  1
  1-4 سؤال های تحقیق ۱
  1-5 متغییرها و تعریف عملیاتی ۱
فصل دوم: ادبیات تحقیق
  2-1 رضایت از زندگی    .1
  2-2 تفاوت های بومی    .1
  2-3 عوامل موثر بر رضایت از زندگی    .1
     2-3-1 ژن ها    .1
     2-3-2 شخصیت    .1
      2-3-3 ویژگی های جسمانی    .1
      2-3-4 سن     1
      2-3-5 عامل های شغلی و اقتصادی    .1
      2-3-6 نابرابری     1
      2-3-7 تندرستی و تحصیلات     1
      2-3-8 مذهب     1
      2-3-9 روابط    1
      2-3-10 آزادی و دموکراسی    1
  2-4 چه چیزی مشخص کننده است    .1
  2-5 آیا رضایت از زندگی مهم است    .1
  2-6 تفاوت رضایت از دیگر سازه ها     .1
  2-7 نتیجه گیری    .1
  2-8 هوش هیجانی    .1
  2-9 مدلهای هوش هیجانی    .1
  2-10 سالووی و مایر    .1
  2-11 بار – آن     1
  2-12 گلمن    .1
  2-13 هوش هیجانی و ساختارهای مرتبط    .1
  2-13-1 هوش هیجانی و آلکسیتیمیا    1
  2-13-2 هوش هیجانی و رهبری    1
  2-14 تفاوت های جنسیتی در هوش هیجانی    .1
  2-15 کاربرد پذیری در زندگی روزمره    1
  2-16 آیا افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند بیشتر موفق هستند    .1
  2-17 دیدگاه های هوش هیجانی     1
     2-17-1 دیدگاه توانایی    .1
     2-17-2 دیدگاه شخصیتی – اجتماعی    .1
  2-18 هوش هیجانی ومؤلفه های آن    .1
  2-19 مؤلفه های هوش هیجانی گلمن    .1
  2-20 هوش هیجانی از دیدگاه بار–آن     .1
  2-21 حمایت اجتماعی    .1
  2-22 انواع حمایت اجتماعی    .1
  2-23 دیدگاه های حمایت اجتماعی    .1
     2-23-1 دیدگاه روان تحلیل گری    .1
     2-23-2 دیدگاه یادگیری    .1
     2-23-3 دیدگاه اجتماعی – شناختی    .1
     2-23-4 دیدگاه پدیدار شناختی    .1
     2-23-5 دیدگاه شناختی    .1
  2-24 منابع حمایت اجتماعی    .1
  2-25 پیشینه پژوهشی    .1
     2-25-1 پژوهشهای داخلی    .1
     2-25-2 تحقیقات خارجی    .1
فصل سوّم: روش تحقیق و تجزیه و تحلیل داده¬ها
    3-1 مقدّمه    .1
    3-2 روش تحقیق    .1
    3-3 جامعه آماری ،نمونه پژوهش    .1
    3-4 روش گردآوری اطلاعات    .1
    3-5 ابزاراندازه گیری    ..1
    3-6 روش تجزیه وتحلیل آماری    ..1
    3-7 شیوه اجرای پژوهش    ..1
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
    4-1 تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها    ..1
    4-1 یافته های استنباطی    ..1
فصل پنجم: بحث و بررسی و نتیجه گیری
    5-1 مقدمه    ..1
    5-2 خلاصه تحقیق    ..1
    5-3 شیوه اجرای پژوهش    ..1
    5-4 محدودیت های تحقیق    ..1
    5-5 پیشنهادهای پژوهشی    ..1
۵-۶ پیشنهادهای کاربردی    .1
فهرست منابع و مآخذ      .1
پیوست ها    .1

فهرست جدول ها

جدول شماره(۲-۱) مدل چهار شاخه ای مایر و سالووی    1
جدول شماره(۲-۲) مدل هوش هیجانی بار- آن    1
جدول شماره(۲-۳) صلاحیت های هوش هیجانی گلمن    1
جدول شماره(۲-۴) مدل پنج عاملی شخصیت    1
جدول شماره(۲-۵) پنج عامل بزرگ شخصیتی و مؤلفه های هوش هیجانی بار– آن و گلمن    1
جدول شماره(۳-۱) جدول فراوانی جنسیت    1
جدول شماره (۴-۱ )جدول فراوانی ودرصدفراوانی جنسیت آزمودنی ها۱
جدول شماره (۴-۲) جدول فراوانی محل زندگی ۱
جدول شماره (۴-۴) جدول فراوانی رشته های تحصیلی ۱
جدول شماره(۴-۵) جدول داده های توصیفی عوامل پنج گانه هوش هیجانی و رضایت از زندگی    1
جدول شماره(۴-۶) جدول  همبستگی عوامل مرکب هوش هیجانی و رضایت از زندگی    1
جدول شماره(۴-۷) جدول فراوانی  داده های توصیفی حمایت اجتماعی    1
جدول شماره(۴-۸) جدول داده های  همبستگی بین حمایت اجتماعی با رضایت اززندگی    1
جدول شماره(۴-۹) جدول توصیفی  سه متغیر هوش هیجانی ،حمایت اجتماعی و رضایت از زندگی    1
جدول شماره(۴-۱۰) جدول  فراوانی وسطح معناداری متغیرها    1
جدول شماره(۴-۱۱) جدول نتایج تحلیل متغیرها    1
جدول شماره(۴-۱۲) جدول  توصیفی  سه متغیر هوش هیجانی ،حمایت اجتماعی و رضایت از زندگی    1
جدول شماره(۴-۱۳) جدول آزمون همگنی واریانس ها    1
جدول شماره(۴-۱۴) میانگین ، درجه آزادی    1
جدول شماره(۴-۱۵) جدول تفاوت میانگین ها    1
جدول شماره(۴-۱۶) جدول تفاوت میانگینها ،درجه آزادی    1
جدول شماره(۴-۱۷) جدول یافته های توصیفی سه متغیر درسه رشته تحصیلی    1
جدول شماره(۴-۱۸) جدول نتایج تحلیل  همبستگی ،درجه آزادی    1
جدول شماره(۴-۱۹) جدول نتایج  تحلیل متغیرها(هوش هیجانی، حمایت اجتماعی، رضایت اززندگی۱

 

۱-۱-  مقدمه
اکثر جوامع به دنبال تعدادی از اهداف هستند تا آن ها را برآورده کنند. اهدافی مانند آزادی، استقلال، رضایت از زندگی افراد و غیره. پژوهش حاضر نیز در پی بررسی و مشخص کردن یکی از این متغیر ها، یعنی رضایت از زندگی است که نقش بسیار مهمی را در زندگی ایفا می کند.
زمانی که مردم شادمان هستند، شواهد نشان می دهد که آنها به نظر خلاق تر و حتی مطلوب¬تر به نظر می رسند و عمر طولانی تری نیز دارند. اما اغلب نیل به شادکامی یا رضایت از زندگی ساده به نظر می رسد. اگر دولت ها بتوانند کارهایی را برای افزایش رضایت از زندگی انجام دهند یا حداقل آن را کاهش ندهند، اغلب مردم این امر را مطلوب دانسته و خشنود می شوند. رضایت از زندگی اصطلاحی عینی و باز است؛ عینی است به خاطر این که در بررسی ها به راحتی از افراد پرسیده می شود که آیا به طور کلی آنها از زندگی شان راضی هستند یا خیر و باز است به خاطر این که محققان پیش بینی قابل تعریفی از اجزاء و مؤلفه های بهزیستی اجتماعی آن ندارند. مفاهیمی که مترادف با رضایت از زندگی به کار می روند  شامل رفاه اجتماعی، بهزیستی اقتصادی و کیفیت زندگی است که رفاه اقتصادی اجتماعی اشاره به بهزیستی نهایی جامعه دارد.

 

منابع و مآخذ
– منابع فارسی:
۱.    آزاد، فلاح، (۱۳۸۱)، «بررسی رابطه حمایت های اجتماعی و رضایت از زندگی در سالمندان»، مجله روانشناسی شماره ۱۲ ص ۳۸ – 34.
۲.    آخوندی، احمد، (۱۳۷۶)، «بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده با سازگاری اجتماعی در دانش آموزان شهر تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
۳.    احمدی، علی اصغر، (۱۳۸۰)، «بررسی وضعیت خود پنداره در دانش آموزان دوره متوسطه و رابطه آن با حمایت اجتماعی ادراک شده در مدرسه»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران.
۴.    جلالی، سید احمد، (۱۳۸۲)، «هوش هیجانی»، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره ۶۹ و ۷۰، ص ۸۵ – 105.
۵.    حدادی کوهسار، علی اکبر، (۱۳۸۳)، «بررسی مقایسه ای رابطه هوش هیجانی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیر شاهد دانشگاه تهران»، پایان نامه کار شناسی ارشد روان شناسی بالینی دانشگاه شاهد.
۶.    حسین علیان، محسن، (۱۳۸۴)، «مقایسه هوش هیجانی قهرمانان و ورزشکاران رشته های گروهی انفرادی با افراد غیر ورزشکار»، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی.
۷.    خداوندی، راهدانه، (۱۳۸۳)، «بررسی تأثیر هوش هیجانی بر میزان رضایت از زندگی زناشویی»، پایان نامه کار شناسی ارشد روانشناسی تربیتی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
۸.    خسرو جاوید، مهناز، (۱۳۸۱)، «بررسی اعتبار و روانی سازه مقیاس هوش هیجانی شوت در نوجوانان»، پایان نامه کار شناسی ارشد روانشناسی عمومی ، دانشگاه تربیت مدرس تهران .
۹.    زارع، محسن، (۱۳۸۰)، «مطالعه سهم هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
۱۰.    ساراسون، ایرون جی و ساراسون، (۱۹۹۲)، «روانشناسی مرضی»، ترجمه نجاریان، انتشارات رشد.
۱۱.    شادمرادلو، مهران، (۱۳۸۳)، «مقایسه نقش هوش هیجانی و هوش شناختی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهر تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
۱۲.    عظیمی، هاشم، (۱۳۸۲)، «رابطه رضایت از زندگی و دینداری در بین دانش آموزان مشهد»، اداره تحقیقات آموزش و پرورش مشهد.
۱۳.    غفاری، مسعود، (۱۳۸۱)، «هنر زندگی کردن را نمی دانیم»، هفته نامه پرسمان، سال اول، شماره ۴.
۱۴.    گلمن، دانیل، (۲۰۰۲)، «هوش هیجانی توانایی محبت کردن و محبت دیدن»، ترجمه نسرین پارسا، تهران: انتشارات رشد.
۱۵.    قهرمان، آرش، (۱۳۸۴)، «بررسی تطبیقی رضایت از زندگی دانشجویان دختر و پسر»، پایان نامه کار شناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
۱۶.    محسنی، منوچهر، (۱۳۷۹)، «بررسی آگاهی ها، نگرش ها و رفتارهای اجتماعی – فرهنگی در ایران»، دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی، چاپ اول.
۱۷.    مرتضوی، شهرناز، (۱۳۸۲)، «روابط متقابل بین خود کار آمد پنداری و ادراک حمایت از سوی خانواده معلمان و دوستان نزدیک، در ارتباط با رضایت از زندگی در نمونه هایی از دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران نو آوری های آموزشی»، فصلنامه علمی پژوهشی، سال سوم، شماره ۸.
۱۸.    معینی، نفیسه، (۱۳۸۱)، «بررسی مقایسه ای ویژگی های شخصیتی هویت مذهبی و حمایت های اجتماعی زنان ویژه شهر تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی.
۱۹.    هاشمی، تورج، (۱۳۷۳)، «بررسی رابطه منبع کنترل، عزت نفس و حمایت های اجتماعی با روش های مقابله ای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
۲۰.    خویشتن دار، پرویز، (۱۳۸۵)، «بررسی رابطه هوش هیجانی وحمایت اجتماعی با رضایت اززندگی دانش آموزان دبیرستان بویین زهرا»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهیدبهشتی.

– منابع انگلیسی
۱- Argyle, M. (1999), “Causes and Correlates of Happiness, The foundation of hedonic psychology.
۲- Bar- on, (1997) “Bar- on Emotional Quotient Inventory, Technical manual, Toronto, Canada: Multh systems.
۳- Bar- on,R (2002) “Emotional and social intehigence : insights from the emotion qutiont inventory”, The hand book of emotional intelligence, Sanfrancisco: Jossey –Bass.
۴- Bar- on, (2002) “Bar- on Emotional Quotient Inventory (EQI) ”, Technical Manual, Toronto, Canada: Multh systems.
۵- Barra,l (1986) “Social support and its influnces on health”, Applied social psychology”, vol 4 (7) pp: 68-92.
۶- Bass,B.M&Avlio,.J (1994). “Improving organizational effectiveness through transformational leader ship”, Thousand books, Ca: Sage.
۷- Boyatzis, R. E. & Colman, D. R. & Rhee. K. , (1999), “Clustering competence in emotional intelligence: Hand book of emotional intelligence”, Sanfrancisco: Jossey –Bass.
۸- Brakett, m.a & Mayer, J. D. (2003), “Convergent , Diseriminent and incremental validity of competing measures of emotional intelligence personality”, 29(9): 1147 -1158.
۹- Brownwell.A.& shumakher ,s, a (1989) “Toward a theory of social support . closing conceptual gaps”, Vol :52,  no:6.
۱۰- Cherniss . G(2002) “socal and emotional competence in the workplace The  hand book of emotional intelligence”, Sanfrancisco Jossey Bass.
۱۱- Cobbs. S(1979) “Social support as a moderator of life steress. Presidntall addedess”, Psychosomatic jornal, vol :38, pp: 300-314
۱۲- Diner. E.D & Suh , E.M & Suh, E.M & Lucas, R.E& Smith , H.L (1990) “Subjective well-being tree decades of progress”, Psychological Bulleting, vol: 125 , no 2: pp : 276 – 302.
۱۳- Donavan , N. & Halpern . D (2002) “life satisfaction : the state of knowledge and implications for government”, retrived from: Nicholas, Donovan @ cabinet of hedonic psychology.
۱۴- Fahrer , R & Stansfield, S. A. & Chamel. J. & Shipley. M. G., (1999), “Social rlations and mental health: prospective findings from occuqational cohort”, Vol: 48, pp: 77-57.
۱۵- Farmer, s(2004), “The relarionshipe of emotional intelligence and job satisfaction among nurses in early nursing pracrice”, retrived from:
http://www.proquest.com/   
۱۶- Ferari . j.r & Harriatt . j & Zimmerman.m. (1999) . “The social support nerworks family, friends as family in times of trouble”, vol 49 . pp :939-949 .
۱۷- Furnham. D. (2003) . “Trait emotional intelligence and happiness”, Social behavior and personaliy@social psychology research.
۱۸- Gardner .h (1983), “Frames of mind”, New York: Basic book.
۱۹- Gardner . j& Oswald .a.j (2001), “What has been happening to the quality of workers lives in britian? ”, Wor. Wick University: Mimeo.
۲۰- Goleman, D., (1995), “Emotional enteligence”, New york: Bantam Book .
۲۱- Golman, D., (1998), “Working with emotional intelligence. Hand book of intelligence . pp. 390-420: Cambridge university press.
۲۲- Golman . d (2001), “Emotional enteligence. Issue in paradigm bulding in cherniss and D. Goldman”, Sanfrancisco  jossy bass.
۲۳- Haninton , D., (2005), “A pilot study of association betwaan satisfacti- on whit life and aggression among adult urban africand Americans”, retrived From: http://www.prequest.com/
۲۴- Hlliwell.j.f (2001), “How’s life? “Combiningindidual and national variables to explaning subjective well-being . department of economics”, University of british colimbia.
۲۵- Hobfoll S. E. & Vaرابطه بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی با رضایت از زندگی در دانش آموزان A., (1993), “Social support social resources and social contextinal. Codberger s . b rezitz (end) hand book of stress. New york macm.
۲۶- Inglehart . R. (1990), “Culture shifi in adcanced industrial society”,retrived from: http://www.prequest.com/.    
۲۷ – Kahnman . D. Diener,  E. D. & Schwarz, N., (2001), “Well-being and the workplace”, (eds) the foundation if hedonic psyeholigy, New York .Russell. sage foundation.
۲۸- Kimberly a(2003) “Does emotional intelligence assist in the prediction of academic success? Articled in www. Scienwedirecl. Com
۲۹- Cohen . j. & valise . B (1985) “Psychological theories Eriksson . university of carolina department of educational leadership
۳۰- Lord. R. G Decarder .C..& alkger . G.M.(1986) “Meat  -analysis of the relationship between personality traits and leader ship perception . journal if applied psylid psychology. 71. 402 – 410
۳۱- Looree jay. E.(2003) “Social support and well- being of the elderly m.s state university . long been . www. Preqest . com
۳۲- Maknight.d.(2003) . “Aninvestignation into the relationship between spirituality and life satisfaction . www. Preqest. Com.
۳۳- Mandell . B& pherwani. S. (2003) “Relationship between emirional intellignce and trafstormarional leadership . journal of business and psychology. 17(3).387- 404
۳۴- Mayer. J. d . & salovey . p (1997) “What is emotional intelligence? Educ- Ational implication 3-31. newyork :Bassic book
۳۵- Mayer. J. d .(1999) Emotional intelligence :popular or scientific psychology ?APA monitor , 30, 50 . Washington , DC. “American psychological association attrived iv www. Prequest. Com
۳۶- Mayer. J. d . salovey . p. and Caruso. D(2000) “Models of emotional intelligence. Hand book of intelligence (pp:396-420) cambridg uk :cambr ldg untiversit press.
۳۷- Mayer. J. d . salovey . p. and Caruso.. D (2002) .MSCEII , “Users manual torento on multi – health system
۳۸- Mayer. J. d . salovey . p. aruso.. & sitarenios , G(2003) “Measuring em. Tional intelligence with the MSCEII . v20 . emotion 97 – 105
۳۹- Moriarty, N. Stough, G. Tidmarsh , p. Eger, P. & Denilson ,S. (2001). “Defic- its in emotional intellig ence under lying adolescent . sexoffending. Journal of adolescence. 24. 743-751
۴۰- Oswall. A& Gardner j. (2001) “Alingitudinal study using patlon wind fall. university of war wick mimeo
۴۱- Palmer . B.Donaldson . C& Stugh .G (2002) “Dmotional intelligence and life sarisfavtion . journal of personaliry and individual differences. 33. 109 -1100
۴۲- Parker, A. James, A.D. Laura, J.&Summerfeldt ,M.(2004). “Emotional intelligence and academic success!examining the transition from higscho- Ol to university . in scince dircte. Com
۴۳- Priss , B (2000) . “Dependence , self eritieism social contex and distress. Vol :28.pp:515-525
۴۴- Pettrides , k.v . noran . f. & adderian . f (2004) “The role of trait emotional intelligence  in academic performance and devien behavior at school . www . preeqest . com
۴۵- Rice . C.L (1999) “Aquantiative study of emofional intelligence and its impuct on team performance. Unpublished macters thesis pepperdine university
۴۶- Riggio . R. E . Murphy . s . e. & pirozzoloof . j .(eds) (2002) . “Multiple inteli Gence and leadership mahwan . N.J :Lawrence earl baum associates
۴۷- Sakolofske. D. h. & egan, v. (2004) “correlates of triat emotional enteligence results from candian and scttish groups. Psychology and lang uage sciences university of edinbur
۴۸- Sousa. G. & lyubomirsky s (2001) “life satisfaction inj Worrall (ED) encyclopedi a of women and gender sex similarities and difference. vol 2.pp.667-676 sandiego ca
۴۹- Sties . a .& Brown . J(2004) “life satisfaction . The state for   government. The journal   of   psychology. Www. Preqost . Com
۵۰- Swartz. A. (1997) “Does couple and family thrapy have emotional intelligence? The   journal of family trapy.
۵۱ – Richards, J. C., – Rodgers, T. S., (2001), “Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press: New York.
۵۲- Tice, J., (2006), “Reflective Teaching: Exploring our own Classroom Practice”, Internet Article, retrieved 10/3/2009 from>http://www.teachingenglish.org.uk/think/methodology/reflection.html

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.