مقاله بررسی افزایش عزت نفش


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی افزایش عزت نفش دارای ۲۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی افزایش عزت نفش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی افزایش عزت نفش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی افزایش عزت نفش :

بخشی از فهرست مقاله بررسی افزایش عزت نفش

فصل اول ( کلیات پژوهش )
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
بیان مسأله …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
ضرورت و اهمیت پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۵
اهداف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷
فرضیه های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷
متغیر های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸
تعریف متغیر ها و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………. ۸
فصل دوم ( مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش )
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲
درمان های شناختی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴
تعریف مهارت حل مساله ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
آموزش مهارت حل مساله یا PST …………………………………………………………………………………………………………… 17

عنوان صفحه
مهارت حل مسأله و سازگاری ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴
مراحل مهارت حل مسأله ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۶
مراحل مهارت حل مسأله از دیدگاه دزوریلاوگلدفرید ………………………………………………………………………………… ۳۰
موارد کاربرد مهارت حل مسأله ……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۷
عوارض آموزش مهارت حل مسأله ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۱
بررسی نظریه هایی پیرامون حل مسأله ………………………………………………………………………………………………………. ۴۱
مهارت حل مسأله از دیدگاه مالترمن ………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
مهارت حل مسأله از دیدگاه برونر ……………………………………………………………………………………………………………….. ۴۴
مهارت حل مسأله از دیدگاه بایلر ………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶
مهارت حل مسأله از دیدگاه گرینو ……………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
مهارت حل مسأله از دیدگاه دی چکو و کرافورد ……………………………………………………………………………………….. ۵۰
مهارت حل مسأله از دیدگاه والاس …………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
مهارت حل مسأله از دیدگاه گاینه ……………………………………………………………………………………………………………… ۵۳
مهارت حل مسأله از دیدگاه جان دیویی …………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
مهارت حل مسأله از دیدگاه دزوریلاو گلدفرید ………………………………………………………………………………………….. ۵۸
تعریف عزت نفس …………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
اهمیت عزت نفس ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
منشاء عزت نفس ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۰
ابعاد عزت نفس ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۴
عزت نفس و سازگاری اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………….. ۷۷
راهبردهای افزایش عزت نفس ………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰
عنوان صفحه
بررسی نظریه هایی پیرامون عزت نفس …………………………………………………………………………………………………… ۸۵
عزت نفس از دیدگاه براندن ……………………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
عزت نفس از دیدگاه کوپر اسمیت …………………………………………………………………………………………………………….۸۶
عزت نفس از دیدگاه اریکسون …………………………………………………………………………………………………………………. ۸۸
عزت نفس از دیدگاه آلپورت ……………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰
عزت نفس از دیدگاه آدلر …………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۱
تعریف سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳
فرایند سازگاری و مبانی اجتماعی آن …………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱
عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۴
بررسی نظریه هایی پیرامون سازگاری اجتماعی……………………………………………………………………………………… ۱۱۳
سازگاری از دیدگاه روان تحلیلی …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۴
سازگاری از دیدگاه زیست شناختی ………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸
سازگاری از دیدگاه واقعیت درمانی ………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۹
سازگاری از دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی ………………………………………………………………………………… ۱۲۱
سازگاری از دیدگاه تئوری شناختی – اجتماعی …………………………………………………………………………………….. ۱۲۳
سازگاری از دیدگاه تئوری انطباق فرد و محیط……………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
پیشینه مطالعاتی ………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۶
یافته های پژوهشی در داخل کشور ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
یافته های پژوهشی در خارج کشور ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۲

عنوان صفحه
فصل سوم ( روش شناسی پژوهش )
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۹
جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۹
حجم نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۹
ابزارهای اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………… ۱۵۰
– آزمون عزت نفس کوپر اسمیت …………………………………………………………………………………………………………۱۵۰
– پرسشنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا …………………………………………………………………………………………… ۱۵۵
– آزمون ماتریس های پیشرونده ی ریون …………………………………………………………………………………………… ۱۵۸
روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۱
شیوه اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۳
روش تجزیه وتحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۳
فصل چهارم ( گزارش یافته ها و تجزیه و تحلیل آن ها )
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۵
تحلیل توصیفی داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۶
تحلیل استنباطی داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۰
– آزمون فرضیه اول …………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۳
– آزمون فرضیه دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷۵
فصل پنجم ( بحث و نتیجه گیری )
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۷
– تبیین یافته ها…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۸
عنوان صفحه
– بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸۳
پیشنهادها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸۷
الف – پیشنهادهایی براساس یافته های پژوهش …………………………………………………………………………………. ۱۸۷
ب – پیشنهادهایی برای پژوهش های دیگر………………………………………………………………………………………….. ۱۸۸
محدودیت ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۹
فهرست منابع فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………………
فهرست منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………………..
پیوست ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
نمونه ای از آزمون و پاسخنامه عزت نفس کوپر اسمیت……………………………………………………………………..
نمونه ای از پرسشنامه و پاسخنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا ……………………………………………………….
نمونه ای از پاسخنامه آزمون ماتریس های پیشرونده وی ریون………………………………………………………….
خلاصه برنامه آموزش گروهی مهارت حل مسأله………………………………………………………………………………..
خروجی های SPSS. ………………………………………………………………………………………………………………………….

کیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزشی گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر بوده است. فرضیه های پژوهش عبارت بودند از :
۱- آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش عزت نفس دانشجویان دختر مؤثر است.
۲- آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر مؤثر است .
جامعه ی آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دختر ۲۵ – ۱۹ ساله دانشکده علوم انسانی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی ۸۵ – ۸۴ بودند. روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی ساده بود. برای انجام این پژوهش ۵۰ نفر دانشجو که در آموزش عزت نفس نمره زیر میانگین و در پرسشنامه سازگاری اجتماعی کمترین نمره را کسب کرده بودند به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و بعد از همتا کردن آزمودنی ها براساس متغیر مؤثر و مرتبط با پژوهش ( هوش )، با استفاده از آزمون هوشی به دو گروه همتا ( ۲۵=۲n=1 (nتقسیم شدند. سپس با استفاده از روش قرعه یکی از دو گروه به عنوان گروه آزمایش ( ۲۵=۱ (nو دیگری به عنوان گروه گواه ( ۲۵= ۲n) منظور شدند ( آرایش تصادفی ).
بعد از اجرای پیش آزمون های عزت نفس و سازگاری اجتماعی در گروه های آزمایش و کنترل، گروه آزمایش ۱۳ جلسه آموزش گروهی مهارت حل مساله را دریافت کردند و پس از گذشت حدود دو هفته از پایان دوره ی آموزشی از هر دو گروه ( آزمایش و کنترل ) پس آزمون ها ی عزت نفس و سازگاری اجتماعی به عمل آمد.
برای جمع آوری اطلاعات از آزمون عزت نفس کوپر اسمیت ، پرسشنامه سازگاری اجتماعی کالیفرنیا و آزمون ماتریس های پیشرونده ی ریون استفاده گردید.
در این پژوهش از روش تحقیق تجربی و از طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آرایش تصادفی در مورد آزمودنی های همتا شده استفاده شده است .
داده های استخراج شده در این پژوهش با استفاده از ازمون پارامتری t برای نمونه های مستقل و آزمون ناپارامتری u مان – ویت نی برای نمونه های مستقل مورد آزمون قرار گرفت .
نتایج پژوهش حاضر به شرح زیر است:
۱- آموزش گروهی مهارت حل مسـالـه در افـزایـش عـزت نـفـس دانشجویان دختر مؤثر است ( ۷۲/۵- = t ، ۰۰۰/۰>p )
۲- آموزش گروهی مهارت حل مساله در افزایش سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر مؤثر است ( ۵۰۰/۵۵ = u مان – ویت نی ، ۰۰۰/۰>p‌)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.