تاثیر درمان با گفتار آهنگین بر اضطراب و مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی دارای لکنت


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر درمان با گفتار آهنگین بر اضطراب و مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی دارای لکنت دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر درمان با گفتار آهنگین بر اضطراب و مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی دارای لکنت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر درمان با گفتار آهنگین بر اضطراب و مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی دارای لکنت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر درمان با گفتار آهنگین بر اضطراب و مهارت های اجتماعی کودکان دبستانی دارای لکنت :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

کودکان دچار لکنت، مانند سایر افراد عصبی مستعد رنج بردن از ترسها، نگرانی ها و اضطراب ها هستند. پژوهش ها نشان می دهد کهلکنت باعث تشدید تنیدگی یا اضطراب در کودکان می شود. و همچنین هرچه اضطراب بیشتر باشد مهارت های اجتماعی ضعیفترخواهد بود. از جمله درمانهای غیر دارویی در کاهش اضطراب، موسیقی درمانی می باشد. درمان با آواز آهنگین یک روش موسیقیدرمانی است که در آن ریتم و صدای موسیقی، تقویت جریان تعامل را در کودکان اضطرابی میتواند آسان سازد و اضطراب آنها راکاهش دهد. مطالعات نشان میدهد که محرک ریتمیک به طور برجسته ای باعث تخفیف اضطراب می شود. بنابراین هدف مطالعهحاضر بررسی تأثیر آواز ملودیک بر روی اضطراب اجتماعی و مهارت اجتماعی کودکان دبستانی دچار لکنت زبان بود. در اینمطالعه از یک طرح آزمایشی همراه به گروه کنترل استفاده شد. برای این منظور ۳۰ نفر از دانش آموزان دبستانی با استفاده ازمقیاس شدت لکنت (ریلی) برای غربالگری میزان لکنت زبان کودکان شناسایی شدند و سپس بطور تصادفی در دو گروه آزمایش وکنترل تقسیم شده و در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی – نسخهوالدین (SSRS)، و پرسشنامه تشخیص اختلالات اضطراب اجتماعی کودکان (SCARED) مورد سنجش قرار گرفتند. داده های بدست آمده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که در نتیجه درمان با آواز ملودیک، شدت اضطراب اجتماعی در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل و پیش آزمون کاهش یافت. همچنین میزانمهارته ای اجتماعی کودکان دریافت کنده درمان بهبود معناداری یافته بود. بر این اساس می توان گفت درمان آواز ملودیک درکاهش اضطراب اجتماعی و افزایش مهارت های اجتماعی مؤثر بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.