شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله :
تعداد صفحات :۱۰
چکیده مقاله:
مدارس به عنوان مکان هایی که هزاران کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان بهترین زمان حیات خود را در آن می-گذرانند، دارای آسیب پذیری بالاتری در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله هستند. اما با آمادگی رویارویی با چنین رخدادهایی می توان از شدت آن کاست. در راستای آمادگی همه جانبه، شناسایی ابعاد و معیارهای آمادگی مدارس و تعیین میزان اهمیت هر یک می تواند گامی اساسی در این روند باشد. بنابراین، این مطالعه با هدف شناسایی و اولویت بندی ابعاد آمادگی مدارس در برابر پدیده ی زلزله انجام گرفته است که با استفاده از مطالعات کتب، مقاله و … این ابعاد شناسایی شدند و با روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اولویت بندی آنها صورت گرفت. در نتیجه، مطالعه حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی می باشد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه AHP می باشد که در بازه زمانی اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ از طریق ایمیل و مراجعه حضوری توزیع گردید. یافته ها نشان می دهد که ابعاد آمادگی مدارس در برابر مخاطره ی زلزله شامل سه بعد برنامه های اضطراری با وزن نسبی ۰/۵۲۳، عملیات اضطراری با وزن نسبی ۰/۱۸۹ و منابع و تجهیزات اضطراری با وزن نسبی ۰/۲۸۸ می باشند. به نظر می رسد که برنامه های اضطراری با دارا بودن بیشترین وزن نسبی و پس از آن منابع و تجهیزات اضطراری نقش موثرتری در آمادگی مدارس در برابر زلزله داشته باشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.