مقاله از هالیوود تا کن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله از هالیوود تا کن دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله از هالیوود تا کن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله از هالیوود تا کن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله از هالیوود تا کن :
بخشی از فهرست مقاله از هالیوود تا کن
.از هالیوود تا کن ۱
II.فرهنگ و هویت ملی ۱۳
A.مفهوم گمراه کننده فرهنگ ۱۳
B.شناخت فرهنگ عقب مانده و بیشرفته ۱۷
III.”فرهنگ اعتراض”وتوافق برای مخالفت ۱۹
A.موافقت نامه عمومی تعرفه وتجارت ۲۰
B.تجارت آزاد در امریکای شمالی ۲۱
C.اتحادیه اروبا: یگانگی و گوناگونی ۲۴
D.موافقت نامه عمومی تجارت در خدمات ۲۷
E.تجارت دو جانبه با ایالات متحد ه ۲۸
IV.یونسکو وتنوع فرهنگی ۳۰
A.فرهنگ به مثابه یک نهاد ۳۲
B.روابط دوستانه و خصمانه امریکا با یونسکو ۳۴
V.فرهنگ معا هد ه ۳۵
A.کانادا ۳۶
B.فرانسه و اتحادیه ارو با ۴۲
C.بیش نویس و مذاکرات ۴۷
D.متن نها یی و عکس العمل ها ۵۵
VI.بازار و سیاست: آینده تجارت بین الملل در تولیدات فرهنگی…………………….۶۲
A.بیوستن دو جنس مخالف و انتخاب ۶۴
B.بازار رسا نه ای و سبک هالیوود ۶۷
شاید هیچ جایی نیروها، تنشها و تقابل جهانی سازی فرهنگی (cultural globalization) بیش تر از جشنوار فیلم کن محسوس و مشخص نباشد. جشنواره به طور سالانه، از سال ۱۹۴۶ (تنها با دو وقفه) در ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا، کنار مدیترانه در شهر کن برگزار میگردید و برخلاف فیلمهای کمی که به دید عموم گذاشت توانست به رشد چشمگیری دست یابد، به گونهای که هزاران روزنامه نگار و علاقه مند را مفتون و مجذوب خود کند. جشنوار فیلم کن به واسط تلاش های انجمن فرانسوی برای فعالیت هنرمندانه و با تضمین وزارت های امور خارجه، آموزش و پرورش و مرکز سینمای ملی تأسیس شد. و اکنون درگذر سالها جشنواره خود را چنین معرفی میکند، «یک تریبون چند مخاطب سالانه برای فیلم بینالملل» جایی که هم سبک ها، مدارس و اقشار جایگاه خود را یافتهاند.»
وجود مؤلفین خبره، بودج بالا و آموزش ستارهها موجب شد تا در راستای غنا و فربهی تولیدات هالیوود گام های مؤثری برداشته شود. ولی در کنار هم اوصاف ۲ تن از منتقدین روزنام نیویورک تایمز، اسکات و دارکیش، نقدهای مشابهی را که نسبت به عملکردهای سالان هالیوود صورت گرفته است، از دو دیدگاه مورد لحاظ قرار دادهاند. یکی دیدگاه کسانی که در استعمال لغات صحیح حساسیت ویژهای از خود نشان میدهند و جشنوار فیلم کن را به دستاویز کردن سنت و هنر از طریق جاذبه های مادی ظاهری برای دستیابی به سودهای کلان متهم میکنند. دیگری از دیدگاه افکار مادی گراست که از افراط کن در بیان مسائل داخلی و سری درشگفتند. و انگار برای فیلم های سخت گریزی برای کاهش همیشگی مخاطب متخصص کارهای هنری وجود ندارد.
البته جشنوار کن به خوبی از عهد برقراری تعادل میان کیفیت هنری و فشار تبلیغاتی برآمده است و در واقع شهرت خود را نیز مدیون همین امر است. به بیان بهتر میتوان گفت سازماندهندگان کن از ۲ لیمو، لیموناتی با نام کن در دستان خود ساختهاند. اما این هم ماجرا نیست. لین هیرشبرگ در روزنام نیویورک تایمز جشنوار ۲۰۰۴ را چنین توصیف میکند «تجسم دنیای شگفتآور فیلم آمریکا که گاهی در معنای واقعی به نقطهای از پوچی و مزخرفی میرسد». نکتهای که ممکن است در لابهلای فیلمها پنهان باقی بماند، مسئل جهانی شدن است. در واقع موقعیتی برای تماشاچیان کاوشگر و فکور فراهم میآید که از طریق آن بتوانند در خلل فیلمها به خصوصیات روحی، روانی و مقتضیات کشور سازنده فیلم پی ببرند. (شرک ۲) را آمریکا با هالیوود به دنیا معرفی میکند. چهرهای متفاوت از خیال که در آن زندگی یک غول سبز، عروسش و یک الاغ، دستخوش حوادث میگردد. شاید بتوان گفت که در این تلاش مخاطبان جهانی هالیوود به حد اعلی خود میرسند شرکت های هالیوود بزرگ کم کم از کشف زندگی و فرهنگ مردم آمریکا فاصله گرفتند و با استفاده از سرمای منفی و با به کارگیری جاذبهای نسبی تا پایینترین موضوعات رایج متداول و مبتذل نزول کردند. و این فرصت مناسبی بود تا فیلم های هالیوود از اختصاصی بودن فرهنگ دور شده، در تمام فرهنگها و حاشیهها طنین انداز گردند و به فروش برسند. البته هم اینها به دور از هر گونه فیلم نامه و متن دقیق و نکات ظریف، ولی همراه با فعالیت و تأثیر ویژه بروز پیدا میکرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.