بررسی تأثیر پایه های پل بر رسوبگذاری وفرسایش بالا دست وپایین دست آنها در رودخانه کرج با نرم افزارmike 11
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تأثیر پایه های پل بر رسوبگذاری وفرسایش بالا دست وپایین دست آنها در رودخانه کرج با نرم افزارmike 11 دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تأثیر پایه های پل بر رسوبگذاری وفرسایش بالا دست وپایین دست آنها در رودخانه کرج با نرم افزارmike 11 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تأثیر پایه های پل بر رسوبگذاری وفرسایش بالا دست وپایین دست آنها در رودخانه کرج با نرم افزارmike 11،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تأثیر پایه های پل بر رسوبگذاری وفرسایش بالا دست وپایین دست آنها در رودخانه کرج با نرم افزارmike 11 :
تعداد صفحات :۱۲
چکیده مقاله:
در این تحقیق با هدف بررسی اثر پل های مسیر رودخانه کرج بر رسوب گذاری و فرسایش آن، با توجه به عدم وجود ایستگاه مشاهداتی در بین بازه مطالعاتی، برای استفاده از معادلات انتقال رسوب با توجه به توصیه های ارائه شده برای توابع مختلف انتقال رسوب و همچنین محدودیتهای نرم افزار ۱۱MIKEکه فقط دارای سه معادله انتقال رسوب )برای محاسبه بار کل رسوب( است، از معادلات ایکرز – وایت و انگلند-هنسن برای مدلسازی انتقال رسوب رودخانه کرج استفاده شد. همچنین برای انتخاب زبری مانینگ رودخانه با استفاده از معادلات ارائه شده برای تخمین زبری مانینگ با استفاده از اندازه مصالح، زبری مانینگ برابر۰/۰۳۲ تخمین زده شد. مدل برای ۲۰ سال اجرا و نتایج آن هر ۴ سال یکبار برای شرایط با و بدون پل، مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. نتایج بررسی پروفیل کف نشان می دهد که در ۰۲۲ متر ابتدایی مسیر در حالت با و بدون پل فرسایش شدید اتفاق می افتد و بعد از این مسیر پروفیل کف دارای مقادیری بین ۲ تا ۲ متر فرسایش بوده و از فاصله حدود۳۲۲۲ متر از بالادست رودخانه تحت تاثیر پل قرار گرفته است. در شرایط بدون پل، از کیلومتر ۳ به بعد رودخانه دارای فرسایش شدید بوده و بین پل اتوبان تهران-کرج و پل مترو دارای رسوب گذاری است. استفاده از معادله انتقال رسوب انگلند- هنسن نشان می دهد که به طور کلی این روش دارای فرسایش شدیدتری نسبت به معادله ایکرز و وایت می باشد. به طور کلی در طول بازه مورد مطالعه وزن تجمعی فرسایش از رسوب گذاری بیشتر بوده و در واقع بیشتر مسیر دچار فرسایش شده است. مقدار فرسایش و رسوب-گذاری در چند محدوده شدید بوده و شدت آن ها با گذر زمان مدلسازی کاهش می یابد. مقدار وزن رسوب فرسایش یافته در بالاست پل تهران کرج در شرایط در نظر نگرفتن پل در مدل شدید است و در پایین دست آن رسوب گذاری اتفاق می افتد. در صورت مدلسازی پل در این مدل این روند در اطراف پل ها عکس شده و در بالادست پل رسوب گذاری و در پایین دست آن فرسایش داریم. به طور کلی مقدار فرسایش در روش انگلند-هنسن بیشتر از روش ایکرز ووایت است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.