مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه رویکرد پژوهش پدیدارشناختی در حوزه برنامه درسی :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

پدیدارشناسی به معنی نگاه طبیعی و تجربه مدار به امور مختلف در جهان هستی است؛ بنابراین از دیدگاه پدیدارشناسی آنچه که درتعلیم و تربیت و برنامه درسی اهمیت دارد، ویژگی های اختصاصی، تجارب زیستی و چگونگی درک و تجربه افراد است. پدیدارشناسیدر حقیقت نوعی علم به ذات است؛ به دنبال امتحان و بررسی نیست، بلکه به دنبال جستجو و تفکر عمیق و تجربه کردن براساسدرک کردن، تصور کردن و به خاطر آوردن است. پژوهش مبتنی بر پدیدارشناختی که رویکردی جدید در حوزه پژوهش در علومانسانی محسوب می شود، درصدد تحقق انسان محوری در بعد فردی و اجتماعی است. پژوهش پدیدارشناسی، تجربه زیست شده رامورد بررسی و کنکاش قرار می دهد و درصدد شناسایی و درک تجربه مستقیم از جهان و نحوه مواجه با آن است. برای پژوهش درحوزه برنامه درسی می توان به دنبال مطالعه و بررسی سؤالاتی از این قبیل بود که مفهوم برنامه درسی، چه مؤلفه هایی را شامل میشود؟ انواع روش های آموزش و یادگیری کدامند؟ چه نوع ترتیبی را باید در عرضه مطالب درسی اتخاذ نمود؟ و برای بهبود موقعیتهای یادگیری، چه اقداماتی را می توان انجام داد؟ کیفیت این موارد، چگونه تعبیر و تفسیر می شود؟

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.