فلسفه برای کودکان (p4c): رویکرد تلفیقی به آموزش تفکر (فرایند محوری و محتوا محوری)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فلسفه برای کودکان (p4c): رویکرد تلفیقی به آموزش تفکر (فرایند محوری و محتوا محوری) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فلسفه برای کودکان (p4c): رویکرد تلفیقی به آموزش تفکر (فرایند محوری و محتوا محوری) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فلسفه برای کودکان (p4c): رویکرد تلفیقی به آموزش تفکر (فرایند محوری و محتوا محوری)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فلسفه برای کودکان (p4c): رویکرد تلفیقی به آموزش تفکر (فرایند محوری و محتوا محوری) :
تعداد صفحات :۱۴
چکیده مقاله:
بررسی دو رویکرد رایج فرایند محوری و محتوی محوری در برنامه فلسفه برای کودکان و پاسخ به این سوال اساسی استکه؛ آیا می توان رویکرد تلفیقی را بعنوان رویکرد بدیل در این برنامه وارد کرد؟ هدف پژوهش حاضر است، بر این اساس، ابتدا رویکرد های فرایندی و محتوایی بررسی شده و تاملی بر قوت ها و نارسایی های آنها صورت می گیرد، سپس رویکرد تلفیقی بعنوان بدیلی برای رویکردهای موجود پیشنهاده شده و به تشریح چگونگی این رویکرد پرداخته می شود. یکی از دستاوردهای مقاله این است که تاکید صرف بر فلسفیدن منجر به طرح برنامه های همچون فرایند محوری لیپمن در برنامه(p4c) شده است، ازسویی دیگر رویکرد محتوایی درصدد تبیین اندیشه های فلسفی به شکل داستانی است و نمونه بارز آن در محتوای فلسفی دنیای سوفی اثر گاردر دیده می شود، تاکید این روش بر محتوای فلسفی باعث بی توجهی این رویکرد به فرایند فلسفیدن شده است. نتیجه آنکه فلسفه برای کودکان را باید تلفیق دو رویکرد محتوا محوری (Content Approach) و فرایندمحوری(Process Approach) دانست که در محتوای داستانی با مضامین فلسفی و طرح آنها در اجتماع پژوهی نمود پیدا می کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.