بررسی مسائل و مشکلات دبیرستانهای شبانه روزی استان اصفهان از دیدگاه مدیران، سرپرستان، دبیران، و دانش آموزان


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مسائل و مشکلات دبیرستانهای شبانه روزی استان اصفهان از دیدگاه مدیران، سرپرستان، دبیران، و دانش آموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مسائل و مشکلات دبیرستانهای شبانه روزی استان اصفهان از دیدگاه مدیران، سرپرستان، دبیران، و دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مسائل و مشکلات دبیرستانهای شبانه روزی استان اصفهان از دیدگاه مدیران، سرپرستان، دبیران، و دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مسائل و مشکلات دبیرستانهای شبانه روزی استان اصفهان از دیدگاه مدیران، سرپرستان، دبیران، و دانش آموزان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر مسائل و مشکلات دبیرستان های شبانه روزی استان اصفهان را از دیدگاه و مدیران، سرپرستان، دبیران و دانش آموزان بررسی نموده است. پس از مطالعه و بررسی در ۱۸ منطقه استان که دارای دبیرستان های شبانه روزی عادی بوده اند و ۳۷ دبیرستان شبانه روزی عادی استان تنها ۴۶ نفر مدیر، ۶۱ نفر سرپرست، ۱۳۸ نفر دبیر از رشته های مختلف و ۳۴۰ نفر دانش آموز در پایه های مختلف به صورت نمونه گیری طبقه ای متناسب، انتخاب از طریق پرسش نامه محبت ساخت مورد پرسش قرار گرفتند. در این پرسش نامه ها برای بررسی مسائل و مشکلات دبیرستان های شبانه روزی از هفت حیطه ( مسائل مدیریتی، عاطفی، فرهنگی، رفاهی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی) سؤالات مختلفی طراحی و تنظیم شد. که پس از اجرای حضوری در واحدهای آموزشی مورد نظر جمع آوری و نتایج حاصله با استفاده از برنامه کامپیوتری از آزمون های t جهت بررسی میانگین های نظرات پاسخ دهندگان مرد و زن در بین چهار گروه مدیران، سرپرستان، دبیران و دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده بیشترین در صد مشکلات این گونه مدارس در صد زیاد، خیلی زیاد و در ابعاد سیستم های هفت گانه عبارتند از: تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات مدیریتی دبیرستان های شبانه روزی استان نظیر توانایی مدیران این گونه مدارس در ایجاد سازگاری دانش آموزان و میزان توانمندی سرپرستان در حل مشکلات دانش آموزان و تاثیر به وجود مربی و مشاور در حل مشکلات آنان و نقش شورای دبیران در کمک به فرایند مدیریتی این گونه مدارس نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات مدیریتی از نظر مدیران مرد ۳/۵۴ و مدیران زن ۳/۵۲ از نظر سرپرستان مرد ۳/۲۸ و سرپرستان زن ۳/۵۱ ، از نظر دبیران مرد ۳/۵۸ و دبیران زن ۲/۲۵ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات دبیران مرد و زن معنادار می باشد. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات عاطفی مثل عدم دقت کافی به محرمانه بودن مشکلات اخلاقی و رفتاری دانش آموزان و میزان اعتماد دانش آموزان نسبت به سرپرستان و در صد نگرانی دانش آموزان از دور بودن از خانواده نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات عاطفی از نظر مدیران مرد ۳/۳۱ و مدیران زن ۳/۲۶ ، از نظر سرپرستان مرد ۲/۷۹ و سرپرستان زن ۲/۹۶ از نظر دبیران مرد ۳/۵۳ مددی دان زن ۲/۸۱ ، از نظر دانش آموزان پسر ۳/۱۹ و دانش آموزان دختر ۳/۲۸ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین مدیران و سرپرستان مرد و زن معنادار نبوده است. ولی از نظر دبیران مرد و زن تفاوت معناداری مشاهده شده است. همچنین از نظر دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنادار نبوده است. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات فرهنگی مثل برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مسئولین مربوطه و اختصاص ساعات مورد نیاز به فعالیت های فوق برنامه و میزان رضایتمندی دانش آموزان از فعالیت های مذکور و تاثیر خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندانشان نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات فرهنگی از نظر مدیران مرد ۳/۱ و مدیران زن ۳/۱۸ ، از نظر سرپرستان مرد ۲/۸۹ و سرپرستان زن ۲/۹۷ ، و از دبیران مرد ۳/۲۰ و دبیران زن ۲/۴۰ ، و از نظر دانش آموزان پسر ۳/۴۵ و دانش آموزان دختر ۳/۳۴ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات مدیران، سرپرستان و دبیران مرد و زن و دانش آموزان پسر و دختر معنادار نبوده است. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات رفاهی نظیر عدم تناسب امکانات و تجهیزات بهداشتی با نیاز دانش آموزان و مشکلات اعیاد ذهاب دانش آموزان، در ایران که موجبات خستگی و تاخیر در حضور قوی رغبتی آنان نسبت به کار در این گونه مدارس می باشد نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات رفاهی از نظر مدیران مرد ۳/۱۸ و مدیران زن ۳/۲۴ ، از نظر سرپرستان مرد ۳/۳۷ و سرپرستان زن ۳ ، از نظر دبیران مرد ۳/۵۴ و دبیران زن ۲، و از نظر دانش آموزان پسر ۲/۸۱و دانش آموزان دختر ۳/۰۹ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات مدیران و سرپرستان مرد و زن و دانش آموزان پسر و دختر معنادار نبوده است. اما تفاوت مشاهده شده بین نظرات دبیران مرد و زن معنادار می باشد. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات آموزشی مثل میزان توانایی و تخصص کادر آموزشی در رفع مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان و چگونگی تشکیل شورای دبیران در برنامه ریزی های آموزشی و میزان نگرانی دانش آموزان از آینده تحصیلی خود در مقاطع بالاتر نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات آموزشی از نظر مدیران مرد ۳/۶۰ و از نظر مدیران زن ۳/۴۲ ، از نظر سرپرستان مرد ۳/۰۴ و سرپرستان زن ۲/۸۴ ، و از نظر دبیران مرد ۳/۵۲ و دبیران زن ۲/۱ ، از نظر دانش آموزان پسر ۳/۳ و دانش آموزان دختر ۳/۴۱ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات مدیران و سرپرستان مرد و زن و دانش آموزان پسر و دختر معنادار نبوده است. اما تفاوت مشاهده شده بین نظرات دبیران و مرد و زن معنادار می باشد. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات اقتصادی نظیر میزان توجه ادارات آموزش و پرورش برای رفع مشکلات و کمبود مدارس شبانه روزی، کمبود سرانه این گونه مدارس، تناسب یا عدم تناسب کمی و کیفی تغذیه، تأثیر وضعیت اقتصادی خانواده در پیشرفت تحصیلی فرزندشان نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات اقتصادی از نظر مدیران مرد ۳/۲۸ و مدیران زن ۳/۰۲ ، از نظر سرپرستان مرد ۳/۴۶ و سرپرستان زن ۳/۲۶ ، از نظر دبیران مرد ۳/۷۷ و دبیران زن ۲/۳۲ و از نظر دانش آموزان پسر ۲/۹۵ و دانش آموزان دختر چهار بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات مدیران و سرپرستان مرد و زن معنادار نبوده است. اما تفاوت مشاهده شده بین نظرات دبیران مرد و زن و دانش آموزان پسر و دختر معنادار می باشد. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به مشکلات اجتماعی مثل استفاده از دانش آموزان در حل مشکلات آموزشی و تربیتی، میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های پرورشی، عبادی و فوق برنامه، روحیه تعاون و همکاری دانش آموزان با دبیران و روحیه همکاری دانش آموزان در حل مسائل خوب بازی نشان داد، متوسط نمره مسائل و مشکلات اجتماعی از نظر مدیران مرد ۲/۹۵ و مدیران زن ۲/۸۸ ، و از نظر سرپرستان مرد ۳/۲۴ و سرپرستان زن ۳/۳۴ ، و از نظر دبیران مرد ۳/۲۲ و دبیران زن ۲/۰۳، و از نظر دانش آموزان پسر ۳/۱۷و دانش آموزان دختر ۳/۲۲ بوده است. تفاوت مشاهده شده بین نظرات مدیران و سرپرستان مرد و زن و دانش آموزان پسر و دختر معنادار نبود است. اما تفاوت مشاهده شده بین نظرات دبیران مرد و زن معنادار می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.