مقایسه هوش هیجانی و تیپ شخصیتی دختران دانشجو ۲۵-۱۸ سال


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه هوش هیجانی و تیپ شخصیتی دختران دانشجو ۲۵-۱۸ سال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه هوش هیجانی و تیپ شخصیتی دختران دانشجو ۲۵-۱۸ سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه هوش هیجانی و تیپ شخصیتی دختران دانشجو ۲۵-۱۸ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه هوش هیجانی و تیپ شخصیتی دختران دانشجو ۲۵-۱۸ سال :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

زندگی انسان در عصر حاضر، بیش از هر زمان دیگری دستخوش تغییرات و دگرگونی های روزگار می باشد. و او را تبدیل به انسانی مستعد، افسرده و بحران زده می کند تغییرات بسیاری نشان دادند که ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است و رابطه نزدیکی با سلامت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری های روانی دارد . ورزش از اضطراب و افسردگی می کاهد، اعتمادبه نفس را افزایش می دهد و خود پنداره را تقویت می کند. ورزش و تربیت بدنی نقش مهمی در سلامتی افراد جامعه به عهده دارد و به عنوان یک عامل مهم و حیاتی در امر پیشگیری از امراض محسوب می شود. هدف از انجام این تحقیق مقایسه ویژگی های روانی (شاخص های اصلی هوش هیجانی و تیپ شخصیتی) دختران ۱۸ تا ۲۵ سال بود. بین ۲۱۰ نفر از افراد جامعه (دختران دانشجوی ۲۵ – ۱۸ ساله شهرستان چابهار) به صورت داوطلبانه و به طور تصادفی در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی ویژگی های آزمودنی ها، از آمار توصیفی (میانگین، میانه، انحراف معیار) و از آزمون اسمیرنوف-کلموگروف برای بررسی نرمال بودن توزیع داده ها و در تحلیل پژوهش اذان آزمون تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش بین زیر مقیاس های همدلی، مسئولیت پذیری، واقع گرایی، خودشکوفایی، تحمل فشار روانی، استقلال و حل مسئله از مالزی هوش هیجانی در سطح معناداری ۰/۰۵،تفاوت معناداری وجود داشت اما در زیر مقیاس های خود ابزاری، انعطاف پذیری، کنترل تکانش،خوش بینی، روابط بین فردی و شادمانی اختلافی بین گروه ها مشاهده نشد. در ویژگی های وجدانی بودن، انعطاف پذیری، اشتیاق به تجارب تازه و روان نژادی از مؤلفه های تیپ شخصیتی در سطح معناداری ۰/۰۵ ، بین گروه ها تفاوت معناداری وجود داشت و در ویژگی های توافق پذیری و برون گرایی – درون گرایی هیچ گونه اختلافی یاد نشد. از نتایج تحقیق حاضر می توان چنین نتیجه گیری کرد که ویژگی های روانی در دختران ۲۵ – ۱۸ ساله متفاوت است. به تناسب افزایش سن میزان افسردگی و اضطراب در نمونه ها بیشتر شد که احتمالاً تغییر و تحولات ویژگی های روانی در افراد، ورود افراد به جامعه بزرگ تر و بالا رفتن سطح توقع و انتظار دیگران از آنها ، عامل برجسته شدن چنین ویژگی های روانی در نمونه ها می باشد. نتایج این تحقیق می تواند جهت برنامه ریزی نوین و جدیدی برای حصول جامعه ای سالم تر مورد استفاده محققین و متخصصان بهداشت روان قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.