تحقیق مشارکت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق مشارکت دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مشارکت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مشارکت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مشارکت :

بخشی از فهرست تحقیق مشارکت

مقدمه : در باب مشارکت ۱
تعریف های مشارکت ۲
مشارکت در تبیین تازه ۲
فواید مشارکت کارکنان ۳
مشارکت در تمثیل و مثل ۴
مشارکت عملی ۵
پیشنهاد بزرگ از مردان کوچک ۶
ریشه مشارکت در فرهنگ مازندران ۷
مدیریت مشارکتی از نگاه مولا علی (ع) ۸
شورا نمادی از مشارکت ۹
مشورت محور مدیریت مشارکتی ۱۱
چند توضیه برای پیشنهاد دهندگان ۱۲

مشارکت، همکاری و همیاری اصطلاحاتی‌اند که از دیرباز همزمان با زندگی گروهی انسان ها به وجود آمده و گسترش یافته است. این اصطلاحات و کاربست آن‌ها بطور علمی، از انقلاب صنعتی خودنمایی نموده و در جوامع مختلف جنبه کاربردی آن تقویت گردیده است، با توسعه و گسترش سازمان‌ها، واحدها، مؤسسات اقتصادی، اجتماعی و اداری موضوع مشارکت نیز به نحوی گسترده تر تحت عنوان مشورت‌دهی و مشاوره به این سازمان ها و مؤسسات راه یافته و سرانجام به صورت مدیریت مشارکتی مطرح گردید.
از مدیریت مشارکتی به عنوان ابزاری جهت استفاده از ابتکار، خلاقیت، دانش کارکنان و به منظور بهینه کردن ثمره فعالیت آنان، از سوی مدیران استقبال شد و برای سود جستن از این ابزار، شیوه ها و روش‌های گوناگون ابداع گردید. هدف اساسی این سبک مدیریت، در تمامی این روش‌ها، شخصیت بخشیدن به نیروی انسانی و وارد نمودن او در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست گزاری‌ها و اداره سازمان بوده تا در بهینه نمودن نتایج حاصل از فعالیت ها سهیم و شریک باشد.
علی‌رغم وضوح و روشنی هدف‌های مدیریت مشارکتی، هنوز هم این شیوه مدیریت مخالفینی دارد و در میان اندیشمندان علم مدیریت معتقدینی وجود دارند که نسبت به اندیشه مدیریت مشارکتی و نیز در مورد چگونگی اعمال آن انتقاد می‌کنند و آن را روش مؤثری جهت نیل به اهداف یاد شده نمی‌دانند.
نکته مهم در این ارتباط آن است که این قبیل انتقادها و مخالفت ها به هیچ وجه مانع گسترش این اندیشه نگردیده، بلکه موجب ایجاد و روش‌های جدیدی در زمینه استفاده از مدیریت مشارکتی شده و در واقع در جهت تکمیل آن به پیش رفته است، به نحوی که امروزه اعمال مدیریت مشارکتی در سازمان ها و موسسات دولتی به عنوان ضابطه و معیار جدیدی از اداره امور این قبیل سازمان‌ها به شمار می‌رود.

تعریف‌های مشارکت
۱- پیوند دو سویه، شازنده و سودمند میان دو تن یا بیشتر از دو تن.
۲- فراهم آوردن و گستردن بستر نقد مشترک برای یافتن هدف‌های مشترک
۳- دخالت دادن و درگیر شدن مردم در فراگردهای تصمیم‌گیری اقتصادی، اجتماعی ، و فرهنگی‌ای که بر سرنوشت آنان اثر می‌گذارد.

مشارکت در تبیین تازه
۱-گوش دادن به سخن دیگران، به ویژه زیردستان
۲- فراهم آوردن احساس مالکیت در اندیشه و فرآورده
۳- در هم شکستن سکوت و خاموشی
۴- از میان بردن حاشیه نشینی
۵- پروردن و اختیار دادن
فواید مشارکت کارکنان
۱- از افکار سازنده کارکنان استفاده می شود.
۲- مقاوت در برابر تغییر را تخفیف می‌دهد.
۳- علاقه به کار را افزایش می‌دهد.
۴- به تقویت روحیه کارکنان کمک می‌کند.
۵- سبب تقویت هم کاری در چاره یابی مسائل مجموعه و مشارکت در تصمیم‌گیری در پایین ترین سطوح
۶- به کارکنان امکان آشنایی با افکار خوب دیگران را داده و لذا شناخت شخصی آنها را افزایش می‌دهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.