فرصت ها و آسیب های پیش روی مدارس استعداد درخشان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فرصت ها و آسیب های پیش روی مدارس استعداد درخشان دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فرصت ها و آسیب های پیش روی مدارس استعداد درخشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فرصت ها و آسیب های پیش روی مدارس استعداد درخشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فرصت ها و آسیب های پیش روی مدارس استعداد درخشان :

تعداد صفحات :۲۶

چکیده مقاله:

روش کار: نمونه ای مشتمل بر ۵۲۱ دانش آموز) ۰۱ نفر تیز هوشان، ۰۱ نفر عادی و ۰۱ نفرهنرستان( در نظر گرفته شدند و سپس سلامت روان آنها با به کار گیری پرسش نامه سلامت عمومی) GHQ- 28 ( مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین پرسش نامه جو مدرسه در موردمشکلات این مدارس طراحی و مورد ارزیابی قرار گرفت. مقدمه: استعداد های درخشان سرمایه های یک جامعه اند و توجه به آموزش و پرورش استعداد های بالقوه ی ایشان از وظایف مسئولان آمورزش هر کشوری است.در این زمینه اهداف و برنامه های خاصی در نظر گرفته شده و در جهت نیل به این اهداف مطلوب از استراتژیها ی خاصی استفاده می کنند که مطالعه حاضر ضمن معرفی ویژگی های مدارس استعداد های درخشان، فرصت ها و آسیب های آنان، راهکار های مربوط به حل بعضی از مشکلات موجود را بررسی می کند. نتایج: با توجه به یافته های پژوهش دانش آموزان مدارس استعداد ن درخشان نسبت به هنرستان نمرات بالاتری در تمام خرده مقیاس ها کسب کرده اند، همچنین این تفاوت نمره در خرده مقیاس های علایم جسمانی و افسردگی بین مدارس تیزهوشان و مدارس عادی مشهود است. یافته های پژوهش در مورد جو مدرسه مؤید این است که توجه به نظرات دانش آموزان و در نتیجه پرورش خلاقیت در این مدارسنادیده گرفته می شود. روابط میان دانش آموزان در مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس دیگر سرد و بی روحتراست. محتوی کتب تکمیلی از نظر اغلب دانش آموزان مدارس استعداد درخشان مفید و جذاب نیست و نیز اغلب دانش آموزان از راهنمایی و مشاوره تحصیلی در مدارس استعداد درخشان رضایت ندارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش به نظر می رسد که دانش آموزان تیز هوش از نظر برخی ابعاد شخصیتی و سلامت روان با دانش آموزان دیگر متفاوت اند. بعلاوه در تعلیم و تربیت این دانش آموزان بویژه در انتخاب معلمان و مشاوران این مدارس و مفاهیم کتب تکمیلی ویژه این مدارس باید نکات خاصی را مد نظر قرار داد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.