پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده تحت تاثیر فرودگاه ها (مطالعه موردی: فرودگاه شهید صدوقی یزد)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده تحت تاثیر فرودگاه ها (مطالعه موردی: فرودگاه شهید صدوقی یزد) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده تحت تاثیر فرودگاه ها (مطالعه موردی: فرودگاه شهید صدوقی یزد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده تحت تاثیر فرودگاه ها (مطالعه موردی: فرودگاه شهید صدوقی یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده تحت تاثیر فرودگاه ها (مطالعه موردی: فرودگاه شهید صدوقی یزد) :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
فرودگاه ها از با ارزش ترین زیر ساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل های مختلف، در رشداقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند. اثرات سر و صدای هواپیما بر مناطق شهری پیرامون فرودگاه، مسأله ای جدی در امر هوانوردی است. هدف از این پژوهش، پهنه بندی ترازهای صوتی در محدوده فرودگاه ها با بهره مندی تلفیقی از مدل دسترسی-فاصله، منطق فازی و نرم افزار MATLAB می باشد. بدین منظور فرودگاه شهید صدوقی یزد و محدوده ی شهر یزد مورد بررسی قرارگرفت. محدوده مورد مطالعه در این پژوهش، ۱۰ ناحیه ی شهری و ناحیه ی فرودگاه می باشد. تراز های صوتی در این نواحی بر اساس داده های موجود در طرح جامع ترافیک شهر یزد و نمونه برداری های انجام شده در سطح شهر بدست آمده است. براساس اطلاعات جمع آوری شده بالاترین تراز صوتی در سطح شهر در ناحیه یک منطقه ی ۳ و کمترین تراز صوتی نیز در ناحیه سه منطقه ۱ می باشد. پس از محاسبه ی فاصله ی بین نواحی، برای محاسبه ی میزان شاخص دسترسی بر اساس تراز صوتی در هر یک از نواحی، با استفاده از فرمول دسترسی ، برنامه ای در نرم افزار MATLAB ناحیه از نقطه نظر آلودگی صوتی می باشد. در ادامه برای فازی سازی نقشه ی تولیدی در محیط Arc GIS از نقشه های فاصله ی اثرگذاری فرودگاه و پهنه بندی صوتی شهر یزد استفاده شد. بر اساس نقشه ی فازی مدل دسترسی فاصله در شهر یزد، بالاترین شاخص ۱ و کمترین شاخص ۰.۳۸۳۲۴۸ بدست آمد که هر چه شاخص به ۱ نزدیکتر باشد تاثیر آلودگی صوتی فرودگاه در آن ناحیه بیشتر است و هر چه به سمت آستانه ی پایین تر نزدیک باشد تاثیر آلودگی صوتی کمتراست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.