بررسی ابعاد فردی و داخلی بر میزان کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی(مطالعه موردی:شرکت سایپا لارستان)


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ابعاد فردی و داخلی بر میزان کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی(مطالعه موردی:شرکت سایپا لارستان) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ابعاد فردی و داخلی بر میزان کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی(مطالعه موردی:شرکت سایپا لارستان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ابعاد فردی و داخلی بر میزان کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی(مطالعه موردی:شرکت سایپا لارستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ابعاد فردی و داخلی بر میزان کارآفرینی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی(مطالعه موردی:شرکت سایپا لارستان) :

تعداد صفحات :۲۷

چکیده مقاله:

فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز به رصد و دیده بانی فضای اقتصادی داخلی دارد. از آنجایی که امسال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند،بحث کارآفرینی از جمله موضوعات مهم روز است که امسال،نقش آن پررنگ تر شده است و می توان با نوآوری و شکوفایی کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرد که یکی از عوامل مهم در اقتصاد مقاومتی جهت افزایش تولید ناخالص ملی و داخلی کشور نیز می باشد که بر این اساس مقوله کارآفرینی در سازمان ها اهمیت زیادی دارد. هدف از پژوهش حاضر بررسی ابعاد فردی و داخلی که شامل« ریسک پذیری،انعطاف پذیری،انگیزش،مشارکت،اعتماد به نفس،استقلال طلبی به عنوان ابعاد فردی و فرهنگ به عنوان بعد داخلی» بر میزان کارآفرینی و نقش و تاثیر آن بر اقتصاد مقاومتی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارگران (۶۰۰نفر) و کارکنان اداری(۵۵نفر) شرکت سایپا و ایران خودرو لارستان در سال ۱۳۹۳ تشکیل می دهند که با روش نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم از جامعه کارگران تعداد ۲۳۴نفر انتخاب و همچنین همه ۵۵نفر کارکنان اداری صنعت انتخاب گردیدند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که در سازمان مورد مطالعه بین همه ابعاد فردی و داخلی با کارآفرینی رابطه معناداری وجود دارد که در این راستا فرهنگ بیشترین ارتباط را با کارآفرینی داشت. و همچنین در این راستا رابطه ی علی دو طرفه بین کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی وجود دارد. یعنی با افزایش کارآفرینی،که به عنوان موتور توسعه اقتصادی و به عنوان نقشهای قهرمان توسعه صنعتی ،محرک و مشوق سرمایه گذاری،عامل اصلی انتقال تکنولوژی و عامل رفع خلل و تنگناهای بازار و عامل اصلی ایجاد اشتغال یاد می گردد باعث می شود که روند روبه رشد اقتصادی در کشور محفوظ بماند،هم آسیب پذیری اش کاهش پیدا می کند و همچنین با افزایش و پایداری اقتصاد مقاومتی،کارآفرینی در کشور افزایش می یابد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.