اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب مدرسه و خودتنظیمی در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب مدرسه و خودتنظیمی در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب مدرسه و خودتنظیمی در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب مدرسه و خودتنظیمی در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اضطراب مدرسه و خودتنظیمی در دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

از آنجا که قسمت عمدهای از زندگی کودکان و نوجوانان در مدارس سپری می شود، لذا مدارس نقش عظیمی در آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان به عهده دارند. بنابراین پژوهش حاضر بر آن بوده است تا اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی را بر اضطرابمدرسه و خودتنظیمی دانش آموزان دارای ناتوانیهای یادگیری بررسی کند. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدائی دارای ناتوانیهای یادگیری سال تحصیلی ۹۴-۹۳که در مراکز ویژه ناتوانیهای یادگیری شهر اردبیل بودند، تشکیل داد.نمونه این تحقیق مشتمل بر ۴۰دانش آموز ( ۲۰دانش آموز گروه آزمایش و ۲۰دانش آموز گروه کنترل)، از جامعه مذکور می باشدکه به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابتدا از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد سپس در مرحله بعدی گروه آزمایش در معرض آموزش مهارتهای زندگی (متغیر مستقل)، قرار گرفتند. و در پایان هم از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. تحقیق حاضر از نوع نیمه آزمایشی (پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل) بود و دادهها با روش تحلیل کوواریانس چند راهه (مانکوا)تحلیل گردید. نتایج این تحقیق نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. یعنی آموزش مهارتهای زندگی در افزایش خودتنظیمی و کاهش اضطراب مدرسه تأثیر داشته است. در واقع به نظر می رسد آموزش مهارت ها می تواند دانش آموزان را در جهت افزایش خودتنظیمی و کاهش اضطراب و دیگر معضلات زندگی یاری رساند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.