بررسی معنی و مفهوم رضایت شغلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی معنی و مفهوم رضایت شغلی دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی معنی و مفهوم رضایت شغلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

مقدمه

مقدمه :
به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، از میان همه مفاهیمی‌که روانشناسان و متخصصان رفتار سازمانی و مدیریت در موقعیتهای سازمانی مختلف مطالعه کرده اند، رضایت شغلی از مهم ترین زمینه های پژوهشی بوده است به همین دلیل دیدگاه ها و مفهوم سازی های  متعدد و گاه متناقض درباره آن شکل گرفته و توسعه یافته است. این مفهوم تلاشهای نظری و بنیادی بسیاری را به خود معطوف ساخته و نیز در تمامی‌سطوح مدیریت و منابع انسانی سازمانها اهمیت یافته است. اهمیت رضایت شغلی از یک سو به دلیل نقشی است که در  پیشرفت سازمان و نیز بهداشت و سلامت نیروی کار دارد و یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد نگرش مثبت در فرد نسبت به کارش می‌باشد و به اعتقاد برخی صاحبنظران کارکنانی که از کار خود رضایت دارند در مقایسه با آنان که احساس رضایت نمی‌کنند بازدهی یا تولید بیشتری دارند و از دیگر سو به این علت است که علاوه بر تعاریف متعدد و گاه پیچیده، محل تلاقی بسیاری از حوزه های علمی‌مانند روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و حتی اقتصاد و سیاست بوده است ( لاوسون و شن ، ۱۹۹۸ )

منبع:

 طوسی، ۱۳۷۷، ۱۸۶
و البته اوضاع آرمانی برای انجام دادن بررسیهای رضایت شغلی برای حصول به منافع حاصل از آن زمانی  حاصل می آید که:
۱- مدیریت بلند پایه به گونه ای کوشا از بررسی پشتیبانی کند.
۲- کارکنان در برنامه ریزی مقدمات کاربررسی  به طور جدی شرکت جسته و درگیر شوند.
۳- برای اجرای بررسی یک هدف روشن در دست باشد.
۴- بررسی بر پایه معیارهای پژوهشهای واقعی طراحی و به اجرا گذاشته شود.
۵- مدیریت برای اقدامهای دنباله گیری توانا و آماده باشد.
۶- همه نتیجه های  بررسی و برنامه های کنش به آگاهی کارمندان برسد. ( طوسی، ۱۳۷۲، ۱۸۱- ۱۸۶).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.