تصویرذهنی و مفهوم مکان درپارکهای شهری نمونه موردی: پارک ساحلی شهراهواز


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تصویرذهنی و مفهوم مکان درپارکهای شهری نمونه موردی: پارک ساحلی شهراهواز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تصویرذهنی و مفهوم مکان درپارکهای شهری نمونه موردی: پارک ساحلی شهراهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تصویرذهنی و مفهوم مکان درپارکهای شهری نمونه موردی: پارک ساحلی شهراهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تصویرذهنی و مفهوم مکان درپارکهای شهری نمونه موردی: پارک ساحلی شهراهواز :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

محققین بیش ازچنددهه است که رابطه انسان و مکان را مورد مطالعه قرارداده اند یکی ازعلل سرگردانی انسان امروز نپرداختن به مفهوم مکان ودرنتیجه فقدان هویت مکان است بنابراین عدم توجه برنامه ریزان و طراحان شهری به طبیعت ذاتی کره خاکی به ارایه و طراحی مکانها پرداخته اند دراین پژوهش سعی برآن بوده است تاباتعریف کامل و جامعی ازمفهوم مکان بررسی عوامل موثردرشکل گیری مفهوم مکان و همچنین تاثیر آن برروی ایجادتصویرهای ذهنی استفاده کنندگان ازفضا پرداخته میشود جامعه اماری پژوهش حاضر آن دسته ازافراد و استفاده کنندگانی است که به پارک ساحلی شهراهواز مراجعه کرده اند ازاین جامعه نمونه ای به حجم ۳۳۴ نفر و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد برای گرداوری داده های پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای طراحی شد بررسی داده های پژوهش و ازمون فرضیه های پژوهش ازطریق امارتوصیفی و استنباطی بابکارگیری نرم افزار SPSS WIN 22نتایج نشان دهنده این استکه بین مفهوم مکان و تصویرذهنی رابطه معناداری وجود دارد بااین توضیح که هرچه تصویر ذهنی بالاتر رود مفهوم مکان نیز افزایش می یابد و مفهوم مکان بطور مثبت و معناداری برتصویرذهنی تاثیرگذار باشد همچنین باتوجه به ازمونهای انجام شده تفاوت چندانی درشکل گیری مفهوم مکان و تصویرذهنی بین زنان و مردان وجود نداشته است اما هرچه میزان رضایت ازمکان بالاتر رود مفهوم مکان و تصویرذهنی استفاده کنندگان ازمکان نیز افزایش می یابد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.