بررسی ساختاری طراحی تزئینات وابسته به معماری اصفهان عصر صفوی (مطالعه موردی: کاشی کاری گنبدهای بناهای مذهبی)


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ساختاری طراحی تزئینات وابسته به معماری اصفهان عصر صفوی (مطالعه موردی: کاشی کاری گنبدهای بناهای مذهبی) دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ساختاری طراحی تزئینات وابسته به معماری اصفهان عصر صفوی (مطالعه موردی: کاشی کاری گنبدهای بناهای مذهبی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ساختاری طراحی تزئینات وابسته به معماری اصفهان عصر صفوی (مطالعه موردی: کاشی کاری گنبدهای بناهای مذهبی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ساختاری طراحی تزئینات وابسته به معماری اصفهان عصر صفوی (مطالعه موردی: کاشی کاری گنبدهای بناهای مذهبی) :

تعداد صفحات :۹

چکیده مقاله:

دوره صفویه، یکی از درخشان ترین دوره های هنری ایران به ویژه در زمینه معماری پس از اسلام است و بناهای اسلامی این دوران بواسطه اهمیت و قداست خود مورد توجه حکومت و هنرمندان این عصر بوده و ناب ترین عناصر تزیینی را برای ساخت آنها به کار گرفته اند. در این میان تزیینات کاشی کاری وابسته به بناهای این دوره گنجینه هایی هستند که عقاید مذهبی و جلوه های فرهنگی و هنر زمانه خویش را به نمایش می گذارند، از اینرو قابل تأمل و بررسی هستند.مقاله پیش رو بر این مبنا شکل گرفته است که در ساماندهی رنگ آثار کاشی کاری این دوران می توان اصولی را یافت که به عنوان زیرساخت تصمیم گیری طراحان این دوره برای طراحی تزیینات کاشی کاری بکار می رفته و به این منظور سعی شده است تا همگرایی میان نسبت های رنگی این نقوش با نسبت های تعادل رنگ نهفته درتئوری علمی تباین رنگی مورد بررسی قرار گیرد. هدف از این امریافتن میزان همگرایی آنها با یکدیگر و دستیابی به اصولی برای طراحی تزیینات این دوره بوده است. از میان مجموع نمونه های قابل مطالعه در این دوره همواره تزئینات کاشیکاری فضای داخلی گنبد خانه ها، (سه گنبدخانه اصلی، شرقی و غربی مسجد امام، شیخ لطف الله و مدرسه چهارباغ اصفهان) به بررسی پرداخته شده است.ماحصل این جستجو نشان می دهد که در معماری مذهبی دوره صفویه اصفهان، نوعی تباین رنگی نزدیک به اصول رنگی مورد طرح از سوی یوهانس ایتن وجود دارد و همواره اصول تعادل رنگی رعایتشده در این آثار پیش از مطرح شدن این اصول، بکار گرفته شده وغنای علمی، فرهنگی و هنر کشور ایران را بر ما آشکارتر می سازد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.