ارزیابی تاثیر توسعه شبکه های حمل و نقل برقرارگیری کاربریهای شهری


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تاثیر توسعه شبکه های حمل و نقل برقرارگیری کاربریهای شهری دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تاثیر توسعه شبکه های حمل و نقل برقرارگیری کاربریهای شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تاثیر توسعه شبکه های حمل و نقل برقرارگیری کاربریهای شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تاثیر توسعه شبکه های حمل و نقل برقرارگیری کاربریهای شهری :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

قرار گیری کاربریهای شهری بهعنوان یکی از عوامل موثر بر فضای شهری مطرح است. بطور کلی تخصیص کاربری ناشی از دو عامل کلی تقاضا برای یک کاربری در مقیاس کوچک و عرصه برای کاربری در مقیاس بزرگ است. تقاضا تحت عنوان مساحت موردنیاز برای یک کاربری مطرح میشود، که واحدهای تقاضا منطبق بر تقسیمات شهری میباشد. در این تحقیق، به بررسی عرصه کاربری در سطح سلول پرداخته شده است، به این معنی که در نهایت با بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی عرصه، کاربری هر سلول محاسبه شده است. عرصه کاربری تحت تاثیر چهار المان اصلی اثر همسایگی، دسترسی، محدودیت و تناسب فیزیکی در نظر گرفته شده است. از عوامل تاثیرگذار بر کاربری شهری، سیستم حمل و نقل است که دسترسی بهعنوان یکی از نتایج این مسئله موجب تغییرات کاربری میشود. شاخص دسترسی بهصورت تابعی از فاصله مستقیم از زیرساختهای حمل و نقل و سرویسها و بازارها لحاظ میشود. در این تحقیق با بررسی اثرات سیستم حمل و نقل در قرارگیری کاربری و اینکه توسعه حمل و نقل چه نقشی در قرار گیری کاربری ها دارند. در تست عملی این تحقیق، اقدام به مدلسازی قرارگیری کاربری شهر شیراز شد. ابتدا نقشه کاربری شهر شیراز در هفتگروه کاربری مسکونی، تجاری، صنعتی، خدماتی، فضای سبز، زمین زراعتی و زمینهای بایر خلاصه سازی و نقشههای فاکتور تناسب فیزیکی، دسترسی، اثر همسایگی و محدودیت برای کاربریهای مورد نظر تهیه شد. لازم به توضیح است که در این خصوص از اتوماسیون سلولی، روش میانگین وزندار و منطق بولین استفاده گردید. با ترکیب نقشههای عوامل موثر مذکور میزان پتانسیل قرارگیری کاربری در سطح سلول برای کاربریهای موردنظر محاسبه و با درنظر گرفتن تقاضای کاربریها، کاربری قرار گرفته شد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.