معماری ایرانی معاصر و مخاطبان عادی: آزمون اعتبار دسته بندی جریانهای فکری معماری و شهرسازی معاصر ایران


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معماری ایرانی معاصر و مخاطبان عادی: آزمون اعتبار دسته بندی جریانهای فکری معماری و شهرسازی معاصر ایران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معماری ایرانی معاصر و مخاطبان عادی: آزمون اعتبار دسته بندی جریانهای فکری معماری و شهرسازی معاصر ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معماری ایرانی معاصر و مخاطبان عادی: آزمون اعتبار دسته بندی جریانهای فکری معماری و شهرسازی معاصر ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معماری ایرانی معاصر و مخاطبان عادی: آزمون اعتبار دسته بندی جریانهای فکری معماری و شهرسازی معاصر ایران :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

در این مقاله با نگاهی متفاوت، فهم مردم عادی (مخاطبانی غیر از متخصصین معماری) از اصطلاح «معماری ایرانی معاصر» بررسی شده است. به این منظور، ابتدا تعاریف و مشخصه هایی که توسط نظریه پردازان معماری معاصر ایران، برای معماری ایرانی توصیف گردیده است، بصورت کلی بررسی شده است و بواسطه روش تحقیق استدلال منطقی، با استفاده از مؤلفه های بنیادین تعاریف، یک دسته بندی درون ساختاری از آن تعاریف بعمل آمده است تا موضع موضوع این تحقیق مشخص گردد. سپس با تمرکز بر چهار جریان فکری دسته بندی شده توسط حبیبی (۱۳۸۵) در کتاب شرح جریان های فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر : (اصول گرایان، سنت گرایان، نوگرا بوم گرایان و حالت گرایان)، میزان فهم مردم از این تمایزها و اعتبار عام آن، مورد سنجش قرار گرفته است. برای دستیابی به این هدف، دو مؤلفه مشخص معنایی از هر کدام از دسته ها، استخراج شده و با هم آمیخته شده است (جمعاً هشت مؤلفه). پس از آن دو تصویر از معماری مربوط به هر دسته انتخاب شده است. این تصاویر در یک پژوهش میدانی، به روش کمی و براساس تکنیک افتراق معنایی، با استفاده از مؤلفه های معنایی هشتگانه، به دو دسته از مخاطبان برای ارزیابی، عرضه شده است: مخاطبان عادی و معماران حرفه ای. برای استفاده از مؤلفه ها در جدول افتراق معنایی، قطب موافق و مخالف هریک از مؤلفه ها در یک جدول ارائه شده است. این پژوهش در پی اهدافی انجام شده است که عبارتند از: اول این که معلوم گردد، آیا انتخاب های مخاطبان، با تقسیم بندیهای اصلی نزدیک است یا خیر. دوم معنادار بودن تفاوت نظر دو دسته مخاطب (معمار حرفه ای و مخاطب عادی) از لحاظ آماری معلوم شود و مشخص گردد نظرات هریک از دسته ها، چقدر به ویژگیهای ادعایی در نظریه اصلی این تفکیک، نزدیک است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.