تحلیل جایگاه عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی با استفاده از تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) (مطالعه موردی : مناطق ۲-۳-۴-۵ شهر تهران)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل جایگاه عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی با استفاده از تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) (مطالعه موردی : مناطق ۲-۳-۴-۵ شهر تهران) دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل جایگاه عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی با استفاده از تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) (مطالعه موردی : مناطق ۲-۳-۴-۵ شهر تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل جایگاه عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی با استفاده از تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) (مطالعه موردی : مناطق ۲-۳-۴-۵ شهر تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل جایگاه عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی با استفاده از تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) (مطالعه موردی : مناطق ۲-۳-۴-۵ شهر تهران) :

تعداد صفحات :۲۲

چکیده مقاله:

نام گذاری دهه چهارم انقلاب بنام پیشرفت و عدالت بیانگر این واقعیت است که عدالت و پیشرفت بدون یکدیگر فاقد ارزش است. توسعه ای که درآن عدالت نباشد پیشرفتی را در بر نخواهد داشت ؛ لذا پیشرفت بدون عدالت یعنی توسعه فقر. شبکه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین سیستم های خدمات رسانی شهرها، نقش مهمی در تحقق عدالت اجتماعی شهرها ایفا می کند،از طرفی نیز مهمترین شاخص های عدالت اجتماعی در بستر شبکه حمل و نقل عمومی، زمان و هزینه می باشد که در ارتباط مستقیم با هم قرار دارند. اختصاص بیش از ۳۴ درصد جمعیت شهر و نزدیک به ۳۳ درصد سفرهای تولید شده در بستر مناطق ۴ گانه ۲-۳-۴-۵ شهر تهران، سیستم حمل و نقل عمومی این محدوده را از اولویتهای ویژه در تحلیل توزیع خدمات شهری تلقی می کند.در جهت تحقق عدالت اجتماعی در بستر شبکه حملونقل عمومی مناطق ذکر شده ،این سوال مطرح میشود که: شبکه حمل و نقل عمومی (با تاکید بر مترو و BRT ) ،چه سطحی از منطقه را تحت پوشش قرار میدهد و به چه میزان در تحقق عدالت زمانی موثر بوده است؟پژوهش حاضر با استفاده از نرم افزار ARCGIS و با بهره گیری از متد تحلیل شبکه ای (Network-Analyst) به تحلیل سیستم حمل و نقل عمومی مناطق با استناد به استاندارهای دسترسی به ایستگاه ها پرداخته،و با استفاده از خروجی این مدل، نتایج پژوهش نشان می دهد؛ شبکه حمل و نقل عمومی موجود (مترو و BRT) سطح بسیار محدودی (حدود ۱۷ درصد برخوردار از مترو و ۱۱ درصد برخودار از BRT) از مناطق ۴ گانه مورد بررسی تحت پوشش خدمات رسانی (با شعاع دسترسی ۵۰۰ متر و حتی ۱۰۰۰ متر) قرار دارند، لذا دسترسی ساکنین سایر محله ها به ایستگاه ها در بازه های زمانی بسیار طولانی اتفاق میافتد که ناشی از عدم گسترش و توزیع متناسب با جمعیت این شبکه در سطح شهر تهران شده است که به دنبال آن تحقق عدالت اجتماعی را با چالش هایی مواجه کرده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.