بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی عوامل سازمانی تاثیر گذار بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران پرداخته است. در تحقیق حاضر، با بهره گیری از تحقیق فرانسیسکو سرا و همکاران( ۲۰۰۹ )، مدلی را ارائه که در آن ویژگی های شرکت (اندازه شرکت، مزیت رقابتی محصول، گرایش به تکنولوژی) و ویژگی های عینی(سن، سطح تحصیلات، تسلط به زبان های خارجی) و ویژگی های ذهنی (ریسک پذیری، درک از هزینه، درک از سود، تعهد)به عنوان متغیر مستقل و میل به صادرات به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شد و بر اساس آن، فرضیاتی مطرح گردید، به این مقوله پرداخته ایم. روش تحقیق در پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری در این پژوهش، شرکتهای صادراتی استان مازندران ؛ بوده و روش نمونه گیری، نیز طبقه بندی شده می باشد.اطلاعات مورد نیاز این پژوهش، از طریق پرسشنامه بر گرفته از مدل فرانسیکوسرا و همکاران( ۲۰۰۹ )، گردآوری و تحلیل شده اند. براساس نتایج بدست آمده از یافته های پژوهش؛ ویژگیهای تصمیم گیرندگان(سن مدیران، تحصیلات مدیران، مهارت زبانی مدیران، میزان ریسک پذیری، درک از هزینه، درک از سود و تعهد مدیران) بر میل به صادرات در شرکتهای استان مازندران تاثیر گذار است. اما بین درک از هزینه صادرات و درصد فروش صادرات به کل فروش، رابطه معنی داری پیدا نشد. همچنین ویژگی های شرکت (گرایش به تککنولوژی، اندازه شرکت )و درصد فروش صادرات به کل فروش رابطه ی معنیدار وجود دارد. اما بین مزیت رقابتی و درصد فروش، رابطه معنی داری پیدا نشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.