بررسی میزان استفاده و آگاهی معلمان آموزشوپرورش از فناوریهای نوین به عنوان ابزارکمکآموزشی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی میزان استفاده و آگاهی معلمان آموزشوپرورش از فناوریهای نوین به عنوان ابزارکمکآموزشی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی میزان استفاده و آگاهی معلمان آموزشوپرورش از فناوریهای نوین به عنوان ابزارکمکآموزشی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان استفاده و آگاهی معلمان آموزشوپرورش از فناوریهای نوین به عنوان ابزارکمکآموزشی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی میزان استفاده و آگاهی معلمان آموزشوپرورش از فناوریهای نوین به عنوان ابزارکمکآموزشی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستانی شهر کامیاران :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
عصر اطلاعات و ارتباطات روشهای قدیمی آموزش و یادگیری کار آیی کمتری دارند. انسان برای همگام شدن با محیط در حال تغییر باید به دنبال شیوهها و رویه های جدید انتقال دانش و افزایش آگاهی باشد. این انتقال دانش با استفاده از بسترهای فناوری اطلاعات بهخوبی میسر است هدف از تحقیق حاضر، بررسی میزان شناخت و استفاده معلمان از فناوری آموزشی و کاربرد آن در فرایند یادگیری دانش آموزان و بررسی تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مراکز آموزشی و به طور مشخص مدارس مقطع ابتدایی در سال تحصیلی۹۴-۹۳ است. جامعه آماری شامل تمامی معلمان دبستانهای شهر کامیاران به تعداد ۷۰۰ نفر میباشد، جهت تعیین حجم نمونه نیز بر اساس فرمول کوکران محاسبهشده که برابر با ۳۸۰ نفر است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بود. پرسشنامه مذکور شامل ۱۲ سؤال چندگزینهای برای سنجش میزان آگاهی و شناخت معلمان از فناوری آموزشی و ۱۴ سؤال جهت سنجش میزان استفاده معلمان از فناوری آموزشی که از مقیاس دستهبندی طیف لیکرت استفاده شده است. روایی سؤالات از طریق جمعی از متخصصان و استادان گروه مورد تأیید قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهد که میان سطوح میزان آشنایی معلمان و استفاده معلمان از ابزار نوین آموزشی (شامل رسانه و فیلم و سیدیهای آموزشی) با اثربخشی آموزشی در جهت پیشرفت تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد. قسمت دوم تحقیق به بررسی تأثیر فناوریهای نوین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از نوع شبه تجربی با پیش آزمون و پسآزمون بدون گروه کنترل بود. ابزار گردآوری داده های پیش آزمون و پس آزمون، آزمون پیشرفت تحصیلی با سؤالات یکسان بود که از محتوای تدریس شده کتاب ریاضی پایه پنجم، توسط معلمان مربوطه تهیهشد و روایی آنها به تأیید گروه آموزش ابتدایی اداره آموزشوپرورش رسید. پیش آزمون و پس آزمون روی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی انجام گرفت. نتایج پژوهش در بخش اول نشان داد بین سطوح مختلف میزان آگاهی و استفاده معلمان از فناوریهای نوین آموزشی با اثربخشی آموزش در جهت پیشرفت تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد و همچنین نتایج پس آزمون پس از استفاده از فناوریها در میانگین نمرات دانش آموزان (گروه آزمایش و گروه کنترل) تفاوت معنیداری وجود دار د و این نشان از تأثیر مثبت به کارگیری فناوری نوین آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است و فرضیه تأثیر مثبت استفاده از ابزار نو بن و پیشرفت در میانگین نمرات دانش آموزان (گروه آزمایش و گروه کنترل) مورد تأیید است
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.