بررسی تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی(مطالعه موردی جوانان ۲۹- ۱۵ سال شهر رشت)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی(مطالعه موردی جوانان ۲۹- ۱۵ سال شهر رشت) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی(مطالعه موردی جوانان ۲۹- ۱۵ سال شهر رشت)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی(مطالعه موردی جوانان ۲۹- ۱۵ سال شهر رشت)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی(مطالعه موردی جوانان ۲۹- ۱۵ سال شهر رشت) :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

با توجه به تغییرات ایجاد شده در حوزه مصرف و به دنبال تنزل مقام تولید، در قیاس با مصرف و اهمیت یافتن مصرف در مقام یکی از شیوه های زندگی، نگرش ها، ارزش ها و ساختارهای اجتماعی زندگی هر روزه آدمیان دگرگونی های بنیادینی روی داده است در این راستا سرمایه اجتماعی که به کنش اجتماعی معطوف است و افراد را قادر می سازد تا به یکدیگر متعهد شوند، می تواند به عنوان منبعی برای انتخاب نوع سبک زندگی باشد. تحقیق حاضر با استفاده از نظریات بوردیو، با مداقه قرار دادن یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی (شبکه های جمعی) سعی در وانمودن و بررسی تاثیر این مفهوم در جامعه شهری رشت با مفهوم سبک زندگی، در پنج بعد مصرف محصولات فرهنگی، فعالیت های اوقات فراغت، مدیریت بدن، اگوی خرید لباس و الگوی مصرف غذا داشته است. روش تحقیق در این پژوهش، روش پیمایشی و روش نمونه گیری احتمالی از نوع روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای بوده است. همچنین، حجم نمونه شامل ۴۰۲ نفر از افراد با دامنه سنی ۲۹-۱۵سال شهر رشت بوده اند. در مورد تاثیر شبکه های جمعی بر سبک زندگی مصرفی یافته ها حاکی از این بودند که -بین شبکه های جمعی و سبک زندگی مصرفی رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد. یعنی با افزایش شبکه روابط افراد، سبک زندگی مصرفی افراد هم تغییر، یعنی افزایش پیدا می کند. این نتیجه نشان داد که فرضیه اصلی تحقیق تایید می شود و همانطور که بوردیو عقیده دارد متناسب با میزان سرمایه های افراد در میدان های مختلف، سبک های زندگی خاصی به وجود می آید که به نوعی متفاوت از کسانی هستند که از سرمایه اجتماعی کمتری برخوردار می باشند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.