بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دورهاول متوسطه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دورهاول متوسطه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دورهاول متوسطه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دورهاول متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دورهاول متوسطه :
تعداد صفحات :۲۱
چکیده مقاله:
هدف از پژوهش حاضر بررسی بازتاب شاخص های هویت ملی در کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دوره اول متوسطه بوده است.بدین منظور با بهره گیری از روش کمی و از نوع تحلیل محتوا، تمامی تصاویر، محتوا ، تمرینات و پرسش ها مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش را کتاب ادبیات فارسی پایه هشتم دوره اول متوسطه در سال ۱۳۹۳ که در مجموع مشتمل بر یک جلد و ۱۷ درس و ۴۸۵ صفحه میباشند، تشکیل میدهد.حجم نمونه برابر با جامعه پژوهش بوده است و داده های پژوهش از طریق ابزار چک لیست وارسی تحلیل محتوا جمع آوری شده و اطلاعات جمع آوری شده به کمک شاخص های آمار توصیفی مانند توزیع فراوانی، نمودار و درصد تجزیه و تحلیل شده است.نتایج پژوهش نشان می دهد، آموزش هویت ملی در کتاب درسی مورد نظر ناقص و گذرا بوده، و در محتوا،تصاویر و پرسش ها و تمرینات این کتاب ها به شاخص های هویت ملی توجه متعادل و متوازنی نشده است.و در مجموعمحتوا،تصاویر و پرسش های کتا ب ادبیات فارسی پایه هشتم دوره اول متوسطه، ، بیشترین فراوانی به ترتیب به آثار ماندگار ۱۸/۵۴ مفاخر ادبی ۱۲/۸۳ درصد اسامی معصومین ۸/۴۰ درصد اسطوره های ملی و مذهبی و افتخارات ملی و مذهبی با ۷/۹۶ درصد کمترین فراوانی به مذهب،سرود ملی،واحد پول رایج ،انواع مرزها، کوه ها،دریاها،رودها وآداب و رسوم محلی، لباس های محلی و جشن های محلی(صفر درصد) اختصاص دارداز آنجا که پس از خانواده، نهاد آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش اصلی دارد و کتاب های درسی ،محور کار مدارس می باشد، لازم است برای تکوین هویت ملی دانش آموزان در این کتاب ها، به شاخص های هویت ملی بیشتر توجه شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.