مقایسه وبررسی الگوی ارتباط بین وضعیت پردازش حسی ورفتارهای انطباقی درکودکان با ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و گروه همسالان با رشد هنجار


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه وبررسی الگوی ارتباط بین وضعیت پردازش حسی ورفتارهای انطباقی درکودکان با ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و گروه همسالان با رشد هنجار دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه وبررسی الگوی ارتباط بین وضعیت پردازش حسی ورفتارهای انطباقی درکودکان با ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و گروه همسالان با رشد هنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه وبررسی الگوی ارتباط بین وضعیت پردازش حسی ورفتارهای انطباقی درکودکان با ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و گروه همسالان با رشد هنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه وبررسی الگوی ارتباط بین وضعیت پردازش حسی ورفتارهای انطباقی درکودکان با ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و گروه همسالان با رشد هنجار :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

هدف : هدف از این پژوهش تعیین ومقایسه رفتارهای انطباقی و پردازش حسی کودکان دارای ناتوانی های یادگیری با گروه همسالان با رشد هنجار می باشد.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مقایسه ای ازنوع توصیفی تحلیلی و بررسی مقایسه ای بیندوگروه ناتوانی یادگیری وعادی می باشد.جامعه آماری در این پژوهش ۵۰ کودک دارای ناتوانی یادگیری ۷ تا ۱۱ سال و ۵۰ کودک عادی ۷ تا ۱۱ در شهر تهران بود که از لحاظ سن و جنس وپایه تحصیلی باهم همگون شده بودند. نمونه گیری به صورت تصادفی سادهمیباشد. (SSP) جهت ارزیابی الگوهای پردازش حسی و پرسشنامه رفتار انطباقی واینلند (VABS) مربوط به سنجش رفتارهای انطباقی و پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) یافته ها: روش آماری اطلاعات گردآوری شده داده ها در هر دو گروه از آزمون-های پارامتری در نرم افزار spss 21 استفاده گردید. با توجه به نرمال بودن توضیع دادهها وآزمون کالموگروف اسمیرنف به این صورت که جهت مقایسه میانگینهای نمرات رفتار انطباقی واجزای آن وهمچنین نمرات پردازش حسی و اجزای آن در دو گروه از آزمون تحلیل واریانس چند متغییری (MANOVA) استفاده گردید .همچنین جهت بررسی ارتباط بین نمرات رفتار انطباقی واجزای پردازش حسی در هر گروه از آزمون پیرسون استفاده شد.تفاوت آماری معناداری درمیانگین نمره کل پردازش حسی و رفتارهای انطباقی درکودکان ناتوانی یادگیری و کودکان عادی وجود دارد) p<0/001 (. به طور کلی میانگین نمرات پردازش حسی و رفتارهایانطباقی در کودکان ناتوانی یادگیری متفاوت وکمتر از کودکان عادی میباشد.نتیجه گیری:بااستناد به یافته های به دست آمده از این پژوهش می توان نتیجه گرفت که احتمالا ضعف در تطابق رفتارهای انطباقی در کودکان دارای ناتوانی یادگیری می تواند به دلیلنقص در پردازش حسی آنها باشدوالگوی ارتباطی بین دو متغییر پردازش حسی و رفتارهای انطباقی در دو گروه متفاوت میباشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.