بررسی ویژگی های شاهنامه های شیراز آل اینجو و مقایسه آن ها با شاهنامه کاما


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ویژگی های شاهنامه های شیراز آل اینجو و مقایسه آن ها با شاهنامه کاما دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ویژگی های شاهنامه های شیراز آل اینجو و مقایسه آن ها با شاهنامه کاما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ویژگی های شاهنامه های شیراز آل اینجو و مقایسه آن ها با شاهنامه کاما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ویژگی های شاهنامه های شیراز آل اینجو و مقایسه آن ها با شاهنامه کاما :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

پژوهش در باب هنرهای ایرانی- اسلامی قدم گذاردن در ورطه ای است که پایانی ندارد؛ چرا که هنر در مرز و بوم ما ریشه در استعاره، نماد، نشانه، اعتقادات، عرفان، سنت، اقلیم، آداب و رسوم، ریاضی، هندسه و نجوم دارد که هر کدام بابی تازه در جست و جو و کنکاش راپیش روی ما می گشاید، لذا با شناخت صحیح از فرهنگ حاکم در هر دوره می توان تا حدودی عوامل تأثیرگذار در شکل گیری هنر آن دوران رابررسی نمود. مکتب نگارگری شیراز آل اینجو یکی از مکاتبی است که علی رغم دوران پر تنش ایلخانی و گرایش به چینی مآبی، به کارگیری شیوههای بارز ایرانی به خصوص بازگشت به اسلوب های ایرانی دوره ی سلجوقی و ایران باستان، در این مکتب مشخص است.بنا به نظر برخی محققین، استفاده از قاب های تصویر پلکانی افقی و فراز نمودن تصاویر از پائین به بالا که یاد آور قاب تصویر های دورههخامنشی و ساسانی است؛ همچنین برهم کنش منطقی خط و تصویر و استفاده از سبک نوشتاری ستون دار، با چهار یا شش و یا بیشتر، کهنگارگر را در جهت طراحی بهتر اشکال کمک می کند، از خصوصیات بارز این سبک است. بهنظر میرسد، الگوهای مورد استفاده در نسخ اینجو، بهطور مستقیم، برگرفته از شاهنامههای مصور نیستند، تا هنرمندان از حیث مضامین و شیوه انتخاب مجالس از آن ها سود جویند. برخی ازمحققین معتقدند تنها دو شاهنامه پیش از ۷۰۰ ه.ق وجود دارد که هر دو غیرمصورند؛ که از حیث شیوه ی خطاطی و تذهیب کاری غنی، موردتوجه اند و هیچ تصویری در آن ها وجود ندارد.هر چند استفاده از از روش قاب پلکانی و خطوط چند ستونی در این عصر بسیار رایج است، ولی با تحقیقات انجام گرفته مشخص می شود کهسابقه استفاده از این اسلوب کاری در شاهنامه ی کاما خود نمایی میکند. با دیدن تنها دو تصویر از این شاهنامه میتوان برخی الگوهای تصویریچون کوه های مثلثی و رنگین متداول و قاب های پلکانی در سبک اینجو را یافت.روش تحقیق: این پژوهش به صورت مطالعات کتابخانه ای و اسنادی انجام شده و با استفاده از روش تحلیلی و توصیفی، ارایه گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.