سیر و روند آیینه کاری در ایران و مرمتایینه کاری بقغه شیخ عبدلله طرشتی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سیر و روند آیینه کاری در ایران و مرمتایینه کاری بقغه شیخ عبدلله طرشتی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سیر و روند آیینه کاری در ایران و مرمتایینه کاری بقغه شیخ عبدلله طرشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سیر و روند آیینه کاری در ایران و مرمتایینه کاری بقغه شیخ عبدلله طرشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سیر و روند آیینه کاری در ایران و مرمتایینه کاری بقغه شیخ عبدلله طرشتی :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

درحالی که درایران با ورود آینه های نازک و شناخت نسل های دوم وسوم هنرمندان آینه کارایرانی ،ازخصوصیت برش پذیری این آینه ها ، پس ازتلفیق با هنر گره چینی ، هویتی منحصر به فرد وایرانی برای آینه کاری پدید آمد، که با هویت اروپایی آن متفاوت بود. مدارک تاریخی نشان میدهند که تزیین بنا با آینه در ایران نخستین بار در شهر قزوین ،پایتخت شاه طهماسب اول و در دیوان خانه ای که او در سال ۹۵۱ ه.ق آغاز و در سال ۹۶۵ ه.ق به پایان رساند آغاز شده است.پس از انتقال پایتخت به اصفهان در سال ۱۰۰۷ه.ق آینه کاری در کاخهای تازه ساز این شهرودیگرشهرها گسترش یافت. هر یک از بنا های ایینه کاری شده طرح های منحصر به فرد خود را دارا می باشد . ودر این راستا با توجه به قدمت و نیزبا توجه عوامل فرسایشی درهر اماکن ا ایینه کاری شده در معرض تخریب واقع میشوند . م این ابنیه نیاز به مرمت اینه کاری مجدد دارند.که نمونه موردی ان بقعه شیخ عبدلله طرشتی بود که در سال ۱۳۹۲ مورد مرمت قرار گرفت. باید یاد آور شد در ایینه کاری نقوش گره منحصر به فردی وجود دارد .که بایستی برای آیندگان به یادگار گذاریم.این تحقیق در پی.شناساندن این هنر ونیز روند کار مرمت یک بقعه را نشان میدهد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.