بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی و ذهنی بر ایجاد تعلق به مکان در شهرهای جدید نمونه موردی: شهر جدید پرند


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی و ذهنی بر ایجاد تعلق به مکان در شهرهای جدید نمونه موردی: شهر جدید پرند دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی و ذهنی بر ایجاد تعلق به مکان در شهرهای جدید نمونه موردی: شهر جدید پرند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی و ذهنی بر ایجاد تعلق به مکان در شهرهای جدید نمونه موردی: شهر جدید پرند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اجتماعی فرهنگی و ذهنی بر ایجاد تعلق به مکان در شهرهای جدید نمونه موردی: شهر جدید پرند :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت شهرهای جدید در اطراف کلان شهرها در جذب ساکنین به طور مداوم را می توان فقدان تعلق به مکان در میان آنهاست مطالعات نشان می دهد که این فضاها به نوعی با عدم استقبال ساکنین مواجه گشته است گویی که ایشان توانایی انس با این محیط ها را به دست نیاورده اند وهمواره به دنبال فرار از این اماکن و بازگشت به کلان شهر هستند. به نظر می رسد ساکنین این بلوکهای شهری به این فضاها حس تعلق خاطری ندارند عوامل ذهنی اجتماعی و فرهنگی در این خصوص قابل بررسی مب اشد، به همین خاطر این نوشتار در نظر دارد تا به بررسی عوامل موثر بر ایجاد تعلق به مکان در شهر پرند بپردازند و براین اساس سوال اصلی که مطرح می گردد این است که: عوامل اصلی و موثر در ایجاد حس تعلق به مکان در شهرهای جدید چه مواردی می باشند روش تحقیق تبیینی پیمایشی بوده و شامل دو مرحله بررسی و توصیف اسنادی و تحلیل پیمایشی می باشد و ابزارهای مورد نظر برای گردآوری اطلاعت و داده های مورد نیاز پرسشنامه و مشاهدات میدانی می باشد و با کمک نرم افزار spss به تحلیل داده ها و بررسی رابط متغیرهای وابسته و مستقل پرداخته خواهد شد جامعه آماری این پژوهش افارد ساکن در شهر جدید پرند می باشند که براساس فرمول کوکران تعداد ۱۹۱ خانوار به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند نتایج پژوهش نشان دهنده این است که از میان عوامل اجتماعی و فرهنگی، همبستگی و تعامل اجتماعی نیاز به وابستگی و مدت زمان سکوت، حس تعلق به مکان نیز افزایش می یابد و بین این عوامل و حس تعلق به مکان رابطه معناداری وجود دارد، ولی با افزایش مالکیت حس تعلق به مکان نیز رابطه معناداری وجود دارد. بین عوامل ذهنی خوانایی، امنیت و رضایتمندی از سکونت با حس تعلق به مکان رابطه معنادار وجود دارد، بدین معنا که با افزای یکی دیگری نیز افزایش می یابد و بالعکس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.