سنجش میزان مطلوبیت پیاده راه های شهری با تاکید بر عبور و مرور معلولین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
سنجش میزان مطلوبیت پیاده راه های شهری با تاکید بر عبور و مرور معلولین دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد سنجش میزان مطلوبیت پیاده راه های شهری با تاکید بر عبور و مرور معلولین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش میزان مطلوبیت پیاده راه های شهری با تاکید بر عبور و مرور معلولین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن سنجش میزان مطلوبیت پیاده راه های شهری با تاکید بر عبور و مرور معلولین :
تعداد صفحات :۱۴
چکیده مقاله:
هدف از تحقیق حاضر، سنجش و ارزیابی میزان مطلوبیت مسیرهای پیاده با تاکید بر عبور و مرور معلولین درایران میباشد. به همین منظورشهر ارومیه به عنوان نمونه موردی مورد نقدوبررسی قرار گرفته است.در این تحقیق ۴ شاخص مبلمان، خدمات، دسترسی و حمل و نقل در بین ۵ گروه از معلولین )نابینایان، کم بینایان، معلولین حرکتی، ناشنوایان و جانبازان( مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است؛ اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از طریق مشاهدات میدانی و پرسشنامه گردآوری شده و جهت پردازش اطلاعات از نرم افزار SPSS و برای سنجش و رتبه بندی شاخص ها و گروههای مورد مطالعه از مدل تصمیم گیری AHP و تکنیک(Topsis) استفاده شده است. با توجه به نیاز متفاوت گروههای معلولین، جهت سنجش مطلوبیت وضع موجود معابر از شاخصهای متفاوتی استفاده شده و نتایج تحقیق حاکی از آن است که شاخص دسترسی با رتبه ۱ و کمترین فاصله تا ایده آل مثبت+ Di یعنی عدد ۰.۸۴، بالاترین مطلوبیت را داشته و شاخص حمل و نقل با رتبه ۴ و کمترین فاصله تا ایده آل منفی-Di یعنی عدد صفر، کمترین مطلوبیت را در سنجش مطلوبیت پیاده راه معلولین داشته است .همچنین در بین ۵ گروه از معلولین، گروه ناشنوایان باکمترین فاصله تا ایده آل منفی یعنی عدد ۰.۲۹۴ و رتبه ۵ کمترین رتبه وکمترین مطلوبیت را داشته ولی گروه کم بینایان با کمترین فصله از ایده آل مثبت( ۰.۶۷۲) و رتبه ۱ بالاترین رتبه و بیشترین مطلوبیت را داشته است. لذا پیاده راه های شهر ارومیه متناسب ترین طراحی را برای گروه کم بینایان و نا مطلوبترین طراحی را برای گروه ناشنوایان داشته است؛ در بین شاخص های مختلف نیز پیاده راه های ارومیه مطلوبترین طراحی را در شاخص دسترسی و نا مطلوبترین طراحی را در سیستم حمل و نقل عمومی داشته است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.