مطالعه عوامل تاثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش براساس مدل ویلیام و بوکوویتز


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه عوامل تاثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش براساس مدل ویلیام و بوکوویتز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه عوامل تاثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش براساس مدل ویلیام و بوکوویتز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه عوامل تاثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش براساس مدل ویلیام و بوکوویتز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه عوامل تاثیر گذار بر استقرار مدیریت دانش براساس مدل ویلیام و بوکوویتز :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

مدیریت دانش به عنوان یکی از موضوعات جالب و چالش برانگیز علم مدیریت در هزاره جدید است. کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در محیط آموزشی و پژوهشی نظیر دانشگاه ها از مستعدترین مکان ها برای پیاده سازی برنامه های مدیریت دانش هستند. هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از تکنیک TOPSIS است. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل کتابداران کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ است (۸۸ نفر)، که به علت محدودیت حجم جامعه نمونه گیری صورت نگرفته است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ی محقق ساخته بر مبنای عوامل مدل ویلیام و بوکوویتز است. روایی صوری پرسشنامه توسط اساتید مجرب تایید و برای تعیین پایایی آن از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن =۰/۸۰ برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است. یافته ها نشان داد که تمام عوامل مدل ویلیام و بوکوویتز ( یافتن، بکارگیری، یادگیری، تسهیم، ارزیابی، ایجاد/ نگهداری، و حذف دانش) بر پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موثر است. همچنین در رتبهبندی این عوامل با استفاده از تکنیک TOPSIS مشخص شد که عامل تسهیم دانش بیشترین و عامل حذف دانش کمترین تاثیر را در پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارد. اجرای این برنامه ها در محیط های بهداشتی و درمانی که اشتراک دانش از اهمیت زیادی برخوردار است، موجبات خدمات رسانی بهتر و بالطبع آن تسهیل یادگیری، آموزش، و پژوهش خواهد شد، لذا شناخت عوامل موثر و رتبه بندی آنها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به نتایج حاصله عوامل مدل ویلیام و بوکوویتز به عنوان مدلی جامع در اجرای موفقیت آمیز مدیریت دانش موثر خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.