بررسی ونقش تصویرمقصدبه عنوان عاملی درانتخاب مقصدسفرگردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مطالعه موردی: استان گلستان)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ونقش تصویرمقصدبه عنوان عاملی درانتخاب مقصدسفرگردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مطالعه موردی: استان گلستان) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ونقش تصویرمقصدبه عنوان عاملی درانتخاب مقصدسفرگردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مطالعه موردی: استان گلستان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ونقش تصویرمقصدبه عنوان عاملی درانتخاب مقصدسفرگردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مطالعه موردی: استان گلستان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ونقش تصویرمقصدبه عنوان عاملی درانتخاب مقصدسفرگردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی (مطالعه موردی: استان گلستان) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

دردهه ی اخیر گردشگری به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی مطرح بوده است و همه ی کشورها در رقابتی تنگاتنگ برای بهره گیری ازمزایای این صنعت بوده اند. امروزه گردشگران دامنه انتخاب خود را برای مقاصد گسترش داده اند و بیشتر از گذشته مقاصد خارجی را برمیگزینند این موضوع، افزایش رقابت بین المللی در حوزه نام تجاری و تصویر مقصد را به همراه داشته است. تصویر مقصد به عنوان نماینده یککشور نقش مهمی در تسهیل یا ایجاد مانع در فرآیند تصمیم گیری گردشگران به منظور بازدید یا تکرار بازدید ایفا می کند. تصویر مثبت یکمقصد آگاهی گردشگر را افزایش داده و مزیت رقابتی مقصد را نسبت به سایر گزینه ها مشابه تقویت می کند.به علت اینکه تصویر مقصد،انگیزننده قوی برای سفرهای تفریحی و فراغتی به شمار می آید موفقیت یا شکست توسعه گردشگری بسیاری از مقاصد در سرتاسر جهان بهتصویر گردشگر بالقوه نسبت به مقصدو چگونگی مدیریت این نگرش توسط دولت محلی و برنامه ریزان گردشگری وابسته است.بدون یک برنامهریزی تصویر سازی مقصد، یک مقصد توانایی جذب گردشگر و رقابت با سایر رقبا را ندارد. در ایران استان گلستان را می توان از مکان هایی درنظر گرفت که گردشگری در محوریت آن می تواند به رشد و توسعه استان کمک بسزایی نماید، و این استان می تواند دارای پتانسیل هایزیادی جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد. جامعه آماری شامل گردشگران بالقوه ای است که در دوره زمانی نیمسال دوم سال۱۳۹۳ ونیمسال اول ۱۳۹۴ استان گلستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب نموده اند تشکیل می دهد. داده ای این تحقیق از طریق تکمیلپرسش نامه بین ۱۵۰ گردشگرکه ۱۳۰ مورد آنها کامل بود براساس طیف لیکرت جمع آوری شده است. برای تجزیه و تحلیل نتایج از روشهای آماری همبستگی اسپیرمن،فراوانی و… و نیز نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده شده است که مقدارمیانگین،انحراف معیاروتعدادمشاهدات به تفکیک برای هریک ازمولفه هامشخص شده است.ازشاخص های اندازه گیری مربوط بهمتغیرمستقل ابعاداصلی انتخاب مقصدگردشگری ، مقاصدگردشگری دارای میانگین بیشتر (۴/۹۸۷۶)، وتجربه سفر دارای کمترین میانگین (۰/۲۱۳۵۴) ومتغیرهای مستقل تصویرازمقصدگردشگری،شاخص مهمان نوازی دارای میانگین بیشتر (۴/۴۵۸۷) و شاخص آب و هوای مطلوب دارای کمترین میانگین (۳/۰۵۵۰) را به خوداختصاص داده است.به طوریکه هریک از شاخص های توصیفی مربوط به تصویرمقصدگردشگری دریک فاصله اطمینان ۰/۹۵ برای متغیرهای سن،جنسیت،وتحصیلات محاسبه شده است،اگربه میانگین سن،جنسیت وتحصیلات گردشگران دربین مولفه های مربوط به تصویر مقصد گردشگری توجه کنیم ،مشاهده می شودکه میانگین سن،جنسیت،وتحصیلات به تربیت ۲.۹۷، ۲.۹۲، ۳.۰۳ به مولفه هوای پاک وتمیزکه تقریبا دربین این مولفه بادیگرشاخص ها اختلاف وجود دارد.۳به مولفه هوای پاک وتمیزکه تقریبا دربین این مولفه بادیگرشاخص ها اختلاف وجوددارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.