هویدایی؛ اندیشه ها و بنیان های اسلامی؛ در معماری شریف ایرانی – اسلامی ( نمونه موردی : مدرسه خان شیراز )


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هویدایی؛ اندیشه ها و بنیان های اسلامی؛ در معماری شریف ایرانی – اسلامی ( نمونه موردی : مدرسه خان شیراز ) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هویدایی؛ اندیشه ها و بنیان های اسلامی؛ در معماری شریف ایرانی – اسلامی ( نمونه موردی : مدرسه خان شیراز )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هویدایی؛ اندیشه ها و بنیان های اسلامی؛ در معماری شریف ایرانی – اسلامی ( نمونه موردی : مدرسه خان شیراز )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هویدایی؛ اندیشه ها و بنیان های اسلامی؛ در معماری شریف ایرانی – اسلامی ( نمونه موردی : مدرسه خان شیراز ) :

تعداد صفحات :۱۶

چکیده مقاله:

معماری به معنای آفریدن می باشد و از سنخ هنرهایی است که استعداد پروردن نیروی آفرینشگری انسان در آن به اوج جامعیت خود می رسد، معماری بیشتر از هر هنر دیگری با فرهنگ و اندیشه دینی، انسانی مرتبط می باشد. معماری ایرانی یکی از غنی ترین نمونه های معماری بومی در جهان است که دستاوردهای آن قابل انکار نیست. ویژگی هایی همچون مردم واری، خودبسندگی، پرهیز از بیهودگی و … سرشاخه های اصلی در معماری بناها مورداستفاده قرار می گرفتند همچنین از لحاظ معنایی؛ هنر معماری مساجد و مدارس، مانند هر هنر قدسی دیگر دارای یک صورت ظاهری و یک صورت باطنی است که در وحدت میان آن دو می توان جمال الهی را نظاره کرد. جمالی که از صورت خالیست چون تمام صورت ها در آن متجلی شده اند اما سؤال پیش می آید که اندیشه و معنا چگونه وارد معماری شده و همچنین چگونه تجلی کالبدی به خود می گیرند؟ این نوشتار، پیرامون بررسی تأثیر اندیشه اسلامی در شهرسازی سنتی ایران به خصوص مدارس اسلامی و با نگاهی اجمالی، نحوه بازتاب تفکر اسلامی در قالب نماد در تزئینات و ویژگی های کالبدی بناهای مذهبی و همچنین حدالامکان تجلی و تأثیر آن ها در بناهای غیرمذهبی را بررسی می نماید. در این پژوهش با روش پژوهش ترکیبی نفسیری و توصیفی و بررسی معماری؛ مدرسه خان شیراز انجام پذیرفته و در زمره تحقیقات کیفی قرار دارد. داده های آن، از مطالعات اسنادی و کتابخانه ای به دست آمده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.