حیات حیاط: طراحی محوطه مدرسه ابتدایی با هدف بهبود آموزش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 حیات حیاط: طراحی محوطه مدرسه ابتدایی با هدف بهبود آموزش دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد حیات حیاط: طراحی محوطه مدرسه ابتدایی با هدف بهبود آموزش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی حیات حیاط: طراحی محوطه مدرسه ابتدایی با هدف بهبود آموزش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن حیات حیاط: طراحی محوطه مدرسه ابتدایی با هدف بهبود آموزش :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

حیاط در فضای مدارس معماری ایرانی – اسلامی حیات را به محیط بخشیده بود؛ اما متأسفانه در واقعیت فضای باز محوطه در طراحی مدارس امروز مغفول واقع شده و محیط آموزش به کلاس های درس محدود شده است. پژوهش های بسیار ارتباط موثر و معنی دار میان رشد و پیشرفت تحصیلی و شناختی دانش آموزان را با منظرسازی و طراحی مناسب حیاط باز مدارس متذکرشده اند . فضای باز مدارس سرمایه پنهان آموزشی را در خود نهفته دارد. اخیراً در برخی کشورهای جهان مقوله آموزش محیطی در فضای باز مدارس در فرایندهای یادگیری و آموزش دانش آموزان سطوح مختلف به ویژه مقاطع ابتدایی، به منظور بهبود کیفیت فضاهای باز بیرونی مدارس مورد توجه قرارگرفته و بر همین اساس، مطالعات و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد که افزایش کیفیات محیطی حیاط مدارس، ارتباط مستقیم و مثبتی با ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری کودکان دارد. چگونگی معماری فضاهای مدرسه یکی از عوامل مؤثر تربیتی در آموزش و پرورش نوین است و می تواند در کنار سایر عوامل آموزشی و تربیتی اثرات قابل توجهی بر فراگیران و دانش آموزان باقی گذارد. نیمی از زمان دانش آموزان در مدرسه سپری می شود بنابراین فضای داخل و بیرون کلاس درس به خصوص حیاط مدرسه از نقشی منحصربه فرد در تأمین نیازهای دانش آموزان برخوردار است . محیط آموزشی بیرونی که حیاط مدرسه زیرمجموعه آن به حساب می آید می تواند مکانی برای مطالعه طبیعت، تجربه علوم ، خلق و به نمایش درآوردن هنر، بازی کردن یا اجرای موسیقی باشد . اهمیت دادن به فضاهای آموزشی، رعایت اصول و استانداردهای مربوطه در طراحی این مراکز منجر به خلق محیطی متناسب با خواسته های روانی دانش آموزان و در نتیجه جامعه می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.