رابطه بین یادگیری خودراهبر،خود کارآمدی وسواداطلاعاتی بارفتار تسهیم دانش مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رابطه بین یادگیری خودراهبر،خود کارآمدی وسواداطلاعاتی بارفتار تسهیم دانش مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه بین یادگیری خودراهبر،خود کارآمدی وسواداطلاعاتی بارفتار تسهیم دانش مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین یادگیری خودراهبر،خود کارآمدی وسواداطلاعاتی بارفتار تسهیم دانش مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن رابطه بین یادگیری خودراهبر،خود کارآمدی وسواداطلاعاتی بارفتار تسهیم دانش مورد مطالعه: دانش آموزان متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه بین یادگیری خودراهبر،خودکارآمدی و سواداطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش در بین دانشآموزان پسر مقطع متوسطه ناحیه دو شهر اصفهان در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد.جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیهدانشآموزان پسر مقطع متوسطه ناحیه دو به تعداد ۴۹۹۵ تشکیل داد که از این میان با اسنفاده از فرمول کوکران و به روش نمونهگیری خوشهایتصادفی تعداد ۳۵۶ نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند.ابزارگردآوری اطلاعات دراین پژوهش ۴ پرسشنامه یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران ) ۲۰۰۱ (با ۴۰ گویه، پرسشنامه خودکارآمدی شرر ومادوکس) ۱۹۸۲ ( با ۱۷ گویه، پرسشنامه سواد اطلاعاتی با ۱۸ گویه و پرسشنامه تسهیم دانش با ۱۵ گویه بود.که روایی آن تایید و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب معادل ۷۸ / ۰ ، ۹۰ / ۰ ، ۹۱ / ۰ و ۸۵ / ۰ بهدست آمد.داده های حاصل از پژوهش با استفاده از آمار توصیفیو استنباطی شامل ضریب همبستگی، رگرسیون گام به گام و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .نتایج آزمون فرضیههای اصلی نشان داد که بین یادگیری خودراهبر با رفتار تسهیمدانش) ۰۱ / ۰ > P ، ۴۱۲ / ۰ = r (،بین خودکارآمدی با رفتار تسهیمدانش) ۰۵ / ۰ > p ، ۰۶۰ / ۰ = r (وبین سواد اطلاعاتی با رفتار تسهیمدانش) ۰۱ / ۰ > p ، ۲۲۱ / ۰ = r(رابطهمعناداری وجود داشت.همچنین نتایج نشان داد که بین بعد رغبت برای یادگیری) ۰۱ / ۰ > p ، ۳۸۱ / ۰ = r (، بعدخود مدیریتی) ۰۱ / ۰ > p ، ۳۳۲ / ۰ = r )و بعدخودکنترلی ) ۰۱ / ۰ > p ، ۳۶۱ / ۰ = r (با رفتار تسهیم دانش رابطه معنادار وجود داشت. همچنین بین بعد میل به آغازگری رفتار از خودکارآمدی) ۰۵ / ۰ > p ، ۰۶۴ / ۰ =- r (، بعد میل به گسترش تلاش برای کارآمد کردن تکلیف از خودکارآمدی ) ۰۱ / ۰ > p ، ۲۲۸ / ۰ =- r (،بعد مقاوم در رویارویی با موانع از خودکارآمدی) ۰۵ / ۰ > p ، ۱۰۲ / ۰ = r ) با رفتار تسهیمدانش رابطه معنادار وجود داشت.نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد ابعاد رغبت و خودمدیریتی از یادگیری خودراهبرتوان پیش بینیرفتارتسهیم دانش را داشته است.ارتباط بین بعد میل به گسترش تلاش برای کارآمد کردن تکلیف توان پیش بینی رفتارتسهیم دانش را داشته است.بین نظرات پاسخگویان در هر چهار متغیر بر حسب پایه تحصیلی تفاوت معنادار وجود نداشت
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.