بررسی نقش وجایگاه کارورزی تربیت معلم درایران ومقایسه ی تطبیقی آن باکشورهای انگلستان، فرانسه، ژاپن وآلمان


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش وجایگاه کارورزی تربیت معلم درایران ومقایسه ی تطبیقی آن باکشورهای انگلستان، فرانسه، ژاپن وآلمان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش وجایگاه کارورزی تربیت معلم درایران ومقایسه ی تطبیقی آن باکشورهای انگلستان، فرانسه، ژاپن وآلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش وجایگاه کارورزی تربیت معلم درایران ومقایسه ی تطبیقی آن باکشورهای انگلستان، فرانسه، ژاپن وآلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش وجایگاه کارورزی تربیت معلم درایران ومقایسه ی تطبیقی آن باکشورهای انگلستان، فرانسه، ژاپن وآلمان :

تعداد صفحات :۱۳

چکیده مقاله:

باتوجه به پیشرفت روز افزون علم وفناوری ضرورت توجه به مبحث کارورزی درحیطه ی شغل معلمی ودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان دوچندان میشود.دراین مقاله سعی برآن شده است که با بررسی تاریخچه ونظام جدید وقدیم کارورزی تربیت معلم درایران وبررسی تطبیقی آن با جوامع پیشرفتهجهانی من جمله کشورهای انگلستان ،فرانسه،ژاپن وآلمان سهمی بس اندک دررشدو تحول این نظام با اهمیت ایفاکند.هدف کلی درمرحله ی اولشناخت مفهوم کارورزی تربیت معلم وآشنایی باتاریخچه آن درکشورایران است ودرمرحله ی دوم شناخت وجوه تشابه وتمایز کارورزی تربیت معلم دراین چهار کشور ذکرشده استسپس به طرح راهکارهایی برای بهبود نظام اموزشی وبرنامه ی کارورزی ایران میپردازد. بیشترکشورهاافزایش برنامه های عملی وبرقراری ارتباط وتوازن میان آموزش های نظری وعملی رادردستور کاربرنامه ی درسی تربیت معلم قراراداده اند.این کشورهاضمن تاکیدبرگذراندن واحدهای نظری ودرک وفهم مطالب معتقدند که واحدهاباید به نحوی طراحی شوند که دانشجو معلمان قادرباشند همزمان بااین واحدها واحدهای عملی رابگذرانند وبتوانند ازمفاهیم نظری درعمل وکلاس درس داشته باشند. باتوجه به طول دوره وتدوین استاندارد،تعداد واحدهای ارایه شده درکشورها,موضوعات وچگونگی برقراری توازن میان واحدهای عملی ونظری ،تفاوت هایی وجوددارد.درپایان مقاله نیزباتوجه به مقایسهی به عمل آمده پیشنهادهایی برای افزایش کارایی برنامه ی کارورزی تربیت معلم درایران ارائه گردیده است که به شرح زیراست:-برقراری حداکثر توازن بین واحدهای عملی وتئوری -ضرورت برنامه ریزی واحدهای درسی تلفیقی به صورت تطبیق دادن واحدهای تئوری ونزدیک کردن آنها به واحدهای عملی وتلاش کردن درراستای کارآمدساختن واحدهای عملی جهت کسب صلاحیت های حرفه ایی شغلی ومهارتهای معلمی – ضرورت کیفیت بخشی وتلاش درجهت افزایش مدت زمان واحدکارورزی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.