استراتژی اقیانوس آبی در حوزه مدیریت استراتژیک
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
استراتژی اقیانوس آبی در حوزه مدیریت استراتژیک دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد استراتژی اقیانوس آبی در حوزه مدیریت استراتژیک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی استراتژی اقیانوس آبی در حوزه مدیریت استراتژیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن استراتژی اقیانوس آبی در حوزه مدیریت استراتژیک :
تعداد صفحات :۱۶
چکیده مقاله:
پارادایم رقابت در دنیای کسب و کار ذهن بسیاری از مدیران امروزی را به خود معطوف داشته است . مدیران امروزی تنها راه کسب پیروزی وموفقیت سازمان خود را درارائه طرحها وایده های جدیدجهت پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود می دانند. آزادشدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگر گونه نگریستن به مفهوم استراتژی است.نویسندگان کتاب راهبرد اقیانوس آبی معتقد هستندکه تنها راه پیروزی در رقابت توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوسهای آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگتر کردن کیک بود.در مفهوم استراتژی اقیانوسآبی، حوزه های کاری و خدماتی سازمان ها به دو اقیانوس تشبیه شده است: اقیانوسهای آبی و اقیانوسهای قرمز. اقیانوسهای قرمز در واقع حوزه های شناخته شده هستند و نماد کلیه صنایع و خدماتی اند که امروزه موجود بوده و سازمان ها در آن به رقابت میپردازند. اقیانوسهای آبی نیز در واقع فضاهای شناخته نشده حوزه های کاری و خدماتی هستند و نماد کلیه حوزه هایی می باشند که در حال حاضروجود ندارند. امروزه استراتژی که سازمان را به سمت اقیانوس آبی رهنمون میسازد، استراتژی های سنتی همانند توسعه محصول و خدمات )اعم از خدمات انتظامی، شهری و…(، تنوع همگون، توسعه حوزه های کاری و خدماتی ، رسوخ در دیگر حوزه های کاری و خدماتی ، مشارکت، کاهش هزینه و واگذاری نبوده، بلکه نوآوری ارزش آفرین به عنوان یک استراتژی است که با اتخاذ آن هزینهها کاهش پیدا کرده و هم زمان نیز برای ذی نفعان سازمان ارزش بیشتری ایجاد میشود. از این رو استراتژی اقیانوس آبی عمدتاً به نوآوری ارزش تکیه داشته و زمانی تحقق مییابد که یک کسبوکار به طور همزمان برای خود و مشتریانش ارزشهای جدیدی را ایجاد نماید.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.