اصول ومبانی تربیّت دینی کودکان در اسلام


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اصول ومبانی تربیّت دینی کودکان در اسلام دارای ۱۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اصول ومبانی تربیّت دینی کودکان در اسلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب:
فصل اوّل    4
مقدمه    5
بیان مسئله    7
اهداف تحقیق    9
پرسش های تحقیقاتی    10
فصل دوّم    11
ادبیّات وپیشینه ی تحقیق    11
مفهوم لغوی تربیّت    12
اهداف تربیّت    15
نگاهی به برخی از تعاریف تعلیم و تربیّت    16
تعلیم و تربیّت به معنای آمادگی    19
تعلیم و تربیّت به عنوان آشکار کردن استعدادها    20
تعلیم و تربیّت و تشکیل یا پرورش قوای ذهنی    22
تعلیم و تربیّت به معنای تشکیل ذهن    24
تعلیم و تربیّت به معنای تکرار و توجه به گذشته    25
تعلیم و تربیّت یعنی تجدید سازمان تجربی    27
تعلیم و تربیّت یعنی پرورش قوه قضاوت صحیح    28
تعلیم و تربیّت یعنی تجدید سازمان تجربی    29
روابط تربیّت با علوم دیگر    29
عوامل تربیّت    33
نکاتی در تبیین اصول تربیتی اسلامی    59
اصول تعلیم و تربیت اسلامی    62
تربیّت از نظر علمای قدیم و جدید    70
تربیّت از نظر علمای قدیم    70
آراء تربیّتی در دین یهود    71
فلسفه آموزش و پرورش در دوره ی مسیحیت    74
مفهوم تربیّت اسلامی    76
مکاتب گوناگون در تعلیم وتربیّت    81
مکتب رئالیسم    81
مکتب ایده آلیسم    87
مکتب پراگماتیسم    91
مکتب اگزیستانسیالیسم    95
تعریف تربیّت دینی    102
هدف تربیّت دینی    102
اهمّیّت تربیّت دینی    102
اهمّیّت تربیّت در دوره ی کودکی    103
تعلیم و تربیّت دینی در سخنان معصومان (ع)    104
اسلام و اهداف تربیّتی    107
انواع تربیّت دینی    108
تربیّت دینی خانواده    110
ریشه های فطری اخلاقی و دین در انسان    110
اهمّیّت تربیّت اخلاقی و دینی    111
عوامل موثر بر تربیّت دینی مذهبی کودکان و نوجوانان در خانواده    112
روش ها وشیوه های تربیّت دینی و مذهبی    115
روش ها وشیوه های منفی در تربیّت دینی    116
فصل سوم:    117
روش تحقیق    117
مقدمه    118
روش تحقیق    118
روش های جمع آوری اطلاعات (ابزار جمع آوری اطلاعات)    119
فصل چهارم:    120
بحث ونتیجه گیری    120
پاسخ به پرسش های تحقیقاتی    121
نتیجه گیری    124
پیشنهادها    127
منابع    128

منابع:
کتاب ها:
۱.قرآن کریم.
۲.نهج البلاغه.
۳.امین فر،مرتضی و همکاران،(۱۳۷۵)،فصلنامه ی تعلیم وتربیّت،تهران:پژوهشکده ی تعلیم وتربیّت.
    4. جعفریان یسار،حمید،(۱۳۸۶)،مبانی،اصول،فلسفه و مکاتب آموزش وپروش،قم:ظفر.
۵. حاجی ده آبادی،محمّد علی/ صادق زاده ی قمصری،علی رضا ،(۱۳۸۰)،آسیب شناسی تربیّت دینی،تهران:تربیّت اسلامی.
 6.شریف قریشی،باقر،(۱۳۷۶)،نظام تربیّتی اسلام،تهران:نصر.
 7.شریعتمداری،علی،(۱۳۷۵)،اصول وفلسفه ی تعلیم وتربیّت،تهران:امیر کبیر.
۸.کاردان،علیمحمد،(۱۳۸۱)،سیر آراءتربیّتی در غرب،تهران:سازمان مطالعه و تدوین کتب (سمت).
    9 . مطهّری،مرتضی،(۱۳۷۲)،تعلیم وتربیّت در اسلام،قم:صدرا
پایان نامه ها:
عبیدی،کامران، (۱۳۸۰)،بررسی راه های تقویّت تربیّت دینی در دانش آموزان دوره ی ابتدایی،کارشناسی ابتدایی،مرکز آموزش عالی فرهنگیان استان قم.
رمضانی مقدّم،مهدی،(۱۳۸۶)،تربیّت دینی کودکان،کارشناسی امور تربیّتی،مرکز تحقیقات معلّمان شهرستان آران وبیدگل.
منابع اینترنتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.