مطالعه اثر پیچش تحت بار زلزله در سازه های بلند مرتبه فولادی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه اثر پیچش تحت بار زلزله در سازه های بلند مرتبه فولادی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه اثر پیچش تحت بار زلزله در سازه های بلند مرتبه فولادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه اثر پیچش تحت بار زلزله در سازه های بلند مرتبه فولادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه اثر پیچش تحت بار زلزله در سازه های بلند مرتبه فولادی :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

با توجه به اهمیت مسئله پیچش، تاکنون تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. پیچش به عنوان یکی از علل اصلی آسیب سازه ها در زلزله ها به حساب می آید. بیشتر زلزله های اخیر نشان داده اند که توزیع نامنظم جرم وسختی ممکن است باعث ایجاد خسارات زیادی در سازه ها گردد. زمانی که مرکز جرم و مرکز سختی سازه بر هم منطبق نباشند ساختمان نامتقارن در پلان خواهد بود و در زلزله، علاوه بر ارتعاش جانبی، ارتعاش پیچشی را نیز تجربه خواهد کرد. در آیین نامه های پیچشی برای ارزیابی پیچش از ضوابط خاصی استفاده شده است. در این مقاله به مقایسه اثر پیچش در سازه های با خروج از مرکزیت های متفاوت پرداخته می شود که از جنبه های نوآوری این پژوهش است. در این مطالعه سعی شده تا با استفاده از نرم افزار SAP 0222 و با تحلیل به روش تاریخچه زمانی دینامیکی سه بعدی، این موضوع در ساختمان های بلند مرتبه نامتقارن که با سیستم قاب مهاربندی ویژه و بر اساس استاندارد ۰۰۲۲ ایران، طراحی شده است تحت بارگذاری زلزله های مختلف حوزه دور مورد ارزیابی قرار گیرد و تاثیر مولفه خروج از مرکزیت بر پیچش سازه بررسی گردد. در این مدل ها که در این پژوهش از سازه ده طبقه به عنوان نماینده ای از سازه های بلند مرتبهاستفاده شده است، خروج از مرکزیت ها با جانمایی های مختلف مهاربند در پلان ایجاد شده است. در نهایت خروجی این پژوهش، نسبت تغییر مکان ایجاد شده ) Drift (، زاویه پیچش نسبی طبقات سازه ) ( در مدل های سازه ده طبقه فولادی می باشد. نتایج این پژوهش این عبارت آیین نامه های لرزه ای را که مدل های متقارن در زلزله، ایمن تر از سازه های نامتقارن خواهند بود را اثبات می کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.