جایگاه نماد پردازی عددی در معماری مدارس اسلامی ایران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه نماد پردازی عددی در معماری مدارس اسلامی ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه نماد پردازی عددی در معماری مدارس اسلامی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه نماد پردازی عددی در معماری مدارس اسلامی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه نماد پردازی عددی در معماری مدارس اسلامی ایران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

معماری از دیر باز تجلی گاه احساسات ناب بشری و بستر ساز تحقق کمالات متعالی آدمیان بوده است. معماری اسلامی به عنوان یک هنر دینی، برای تحقق این کمالات از ابزار نشانه و نماد برای بیان حقایق متعالی بهره گرفته است. عدد، یکی ازجلوه های نماد در هنر می باشد که انسان از دیرباز در طول دوران زندگی خود از آن بهره برده و نسبت به آن باور های خاصی پیدا کرده است. رمز پرداری عددی به عنوان کهن ترین ابزار از دانش بشری می باشد که انسان برای بیان مفاهیم از آنها استفاده کرده است. در معماری اسلامی نیز اعداد مقدس و کاربرد نمادین آنها به عنوان ابزاری برای بیان نمادینمفاهیم و باورهای مستتر در فرهنگ اسلامی از جایگاه در خور توجهی برخوردار می باشند.در همین راستا، در این مقاله به بررسی جایگاه اعداد مقدس اسلامی در معماری اسلامی ایران پرداخته شده و جهت درک بهتر موضوع و ارایه الگوی عملی در این باب، معماری مدرسه خان شیراز به عنوان یکی از نمونه های زیبا و هنرمندانه در بکارگیری اعداد مقدس در معماری یک بنای اسلامی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.