بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی فراشناخت وآموزش حل مسئله در بهبود تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

تعلل ورزی، یک پدیده رفتاری است که به صورت به تاخیر انداختن تکالیف، توصیف شده و موجب ایجاد استرس،احساس گناه، کاهش شدید بازدهی فردی می شود. همچنین به دلیل عدم تعهد به تکالیف و مسوولیت ها، به عدم تایید اجتماعی منجر می شود و به اعتقاد برخی افت تحصیلی، کاهش عملکرد درسی میباشد که فرسودگی تحصیلی نامیده می شود. این مطالعه تلاش کرده است که نقش آموزش فراشناخت در روند یادگیری و حل مسأله را در کاهش تعلل ورزی وفرسودگی تحصیلی دانشجویان مورد مقایسه قرار دهد.در این تحقیق نقش آموزش فراشناخت در روند یادگیری و حل مسأله را در کاهش تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفتندجامعه آماری شامل ۹۰ نفر بود که سنجش افراد واجد شرایط بوسیله پرسشنامه های تعلل ورزی شوارز ۲ و دهیل ۲۰۰۰ و مقیاس فرسودگی مسلش و آزمون هیجان بار– آن مهارت حل مسئله مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه وتحلیل داده ها با کمک نرم افزار آماری SPSS و به روش تحلیل واریانس دو طرفه ۴ صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان داد که متغیر فرا شناخت و مهارت حل مسئله تعلل ورزی دانشجویان را کاهش می دهد و متغیر فرا شناخت ومهارت حل مسئله فرسودگی تحصیلی دانشجویان را کاهش می دهد و همچنین فرضیه پنجم یعنی تاثیر فراشناخت در مقایسه با روش حل مسئله بر تعلل ورزی دانشجویان متفاوت بود و این فرضیه مورد تایید قرار گرفت و فرضیه ششم یعنی تاثیر فراشناخت در مقایسه با روش حل مسئله بر فرسودگی تحصیلی متفاوت نبود و مورد تایید قرارنگرفت.در نتیجه تاثیر فراشناخت و مهارت حل مسئله موجب کاهش تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی دانشجویان می گردد و تاثیر فراشناخت در مقایسه با روش حل مسئله تفاوت معنی داری بر تعلل ورزی و فرسودگی تحصیلی ندارد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.