مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین :
مقاله فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۷ در پژوهشنامه ادیان از صفحه ۱ تا ۲۳ منتشر شده است.
نام: فرجام شناسی کیهانی در مکاشفات یهودی دوره بین العهدین
این مقاله دارای ۲۳ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فرجام شناسی
مقاله آخرت شناسی یهودی
مقاله مکاشفات
مقاله بین العهدین
مقاله آخرالزمان
مقاله مسیحا
چکیده و خلاصهای از مقاله:
دوران حد فاصل ترجمه هفتادی تا زمان نگارش عهد جدید، به دوره بین العهدین موسوم است. این دوره به سبب هم جواری یهودیان با اقوام دیگر، موجد ادبیات بسیار پرباری بود که گونه های ادبی متنوعی را در خود داشت. از جمله می توان گونه ادبی مکاشفه را نام برد که به دلایلی همچون تاثیر اندیشه های ایرانی بر یهود، قوت فراوان گرفت. آزارهایی که یونانیان و رمیان بر این قوم روا داشتند، فرجام شناسی نوینی را در مکاشفات بین العهدین بنیان نهاد که هم در راستای تکمیل آموزه های عهد عتیق بود و هم دردهای تاریخی این قوم را مرهم می نهاد. ساختار این فرجام شناسی بر جبری تاریخی استوار بود که فسادهای موجود در جامعه انسانی را موجب فساد و کاستی در امور کیهانی می دانست و آن دو را زمینه ظهور مسیحا و اصلاحات او به شمار می آورد. فرجام شناسی مکاشفات با ارایه نگاهی فراتاریخی به رخدادهای آخرالزمان، دیدگاه های تاریخی فرجام شناسی عهد عتیق را به کلی دگرگون کرد، زیرا از دیدگاه مکاشفه گران دوره بین العهدین، عالم آخرت، به موازات همین عالمِ ماده در جریان بود و اورشلیم آسمانی که نماد ملکوت الهی به شمار می رفت، می توانست هر لحظه در قلب های آدمیان بر پا شود و محل استقرار خداوند باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.