مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی :
مقاله ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۷ در طلوع بهداشت از صفحه ۱۱ تا ۲۱ منتشر شده است.
نام: ارزیابی وضعیت دریافت خدمات درمانی خانواده ها در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۸۷ به منظور ارایه داده هایی برای برنامه ریزی درمانی
این مقاله دارای ۱۱ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله علل مراجعه به پزشک
مقاله علل بستری
مقاله رضایتمندی
مقاله بیمه شدگان درمانی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
سابقه و اهداف: نیازسنجی خدمات درمانی افراد بیمه شده و دستیابی به میزان تقاضای آنان به خدمات درمانی می تواند تصمیم گیرندگان را به اهداف خود در این زمینه نزدیک کند. این مطالعه با هدف تعیین علل مراجعه خانواده ها برای دریافت خدمات درمانی و علل بستری و شناسایی رضایت آنان از بیمه درمانی در سال ۸۷ انجام گردید.
روش بررسی: این پژوهش با روش کمی انجام شد و تعداد ۴۵۷ پرسشنامه شامل ۳۵ سوال بسته با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای از گروه هدف تکمیل گردید ( ۲۷۴ شهری و ۱۸۳ روستایی ) و نتایج ، با استفاده از نرم افزار SPSS استخراج و تحلیل گردید.
نتایج: مهم ترین علل مراجعه به پزشک، در بین خانوارهای تحت مطالعه با میانگین بعد خانوار ۴۲، بیماری های عفونی (%۱۸۳) و بیماری های دستگاه تنفس و بیماری های استخوان و مفاصل (%۱۰۲) بوده و هر یک نفر در یک سال، به پزشک ۳۷ بار، به داروخانه ۳۴ بار، و به مراکز خدمات تشخیصی ۱۷ بار مراجعه کرده و میانگین هزینه خرید دارو و وسایل پزشکی برای هر فرد در یک سال اخیر، بالغ بر ۱۸۷۴۰۰ ریال بوده است.
مهم ترین علل بستری، سوانح و حوادث %۲۰۳، بیماری های زنان و زایمان %۱۹۴، جراحی ها %۱۳۸، بیماری های عفونی و داخلی %۱۲۹ و بیماری های کودکان %۱۱۱ و میانگین دفعات بستری در بیمارستان، برای هر یک نفر طی یک سال اخیر ۰۰۷ بار با متوسط طول مدت اقامت ۴۳ روز بوده است. بیشترین میزان رضایتمندی گروه تحت مطالعه از بیمه درمانی خود، مربوط به تامین اجتماعی است که %۶۷ از آن رضایت داشته، %۲۲ تا حدودی از آن راضی بوده و تنها ۱۱% از آن ناراضی بوده اند در صورتی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان بیمه خدمات درمانی و بیمه روستایی از بیمه درمانی خود ۴۶% بوده و ۱۷% از بیمه روستایی و ۲۱% از بیمه خدمات درمانی رضایت ندارند. بیمه شدگان بیمه روستایی، غالبا «درمانگاه دولتی» را به عنوان مرکز ارایه کننده خدمات درمانی انتخاب کرده اند (%۵۲) در حالی که اولویت انتخاب مرکز درمانی نزد بیمه شدگان سازمان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی، «پزشک خصوصی» بوده است (به ترتیب %۴۹ و %۳۸) و مهم ترین علت این انتخاب نزد بیمه شدگان سازمان خدمات درمانی و تامین اجتماعی، «کیفیت خوب» بوده (به ترتیب %۵۰ و %۴۴) در حالی که مهم ترین علت انتخاب مرکز درمانی نزد بیمه شدگان بیمه روستایی « قیمت مناسب» بوده است (%۵۲).
بحث: الگوی شایع ترین علل مراجعه به پزشکان و علل بستری در بیمارستان و ارایه خدمات درمانی نسبت به مطالعات مشابه تغییر محسوسی نداشته و هزینه های درمان افزایش داشته است که لازم است با ارتقای عواملی که موجب رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان می شود، کیفیت خدمات بهبود یابد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.