موتور آسنکرون سه فاز


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 موتور آسنکرون سه فاز دارای ۱۲۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد موتور آسنکرون سه فاز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی موتور آسنکرون سه فاز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن موتور آسنکرون سه فاز :

بخشی از فهرست موتور آسنکرون سه فاز

۱ ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ………………………………………………………….۱
۱ – ۱ ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :………………………………………………………….۲
۱-۱ – ۱ ) استاتور : …………………………………………………………………………………….۲
۱-۱ – ۲ ) رتور : ………………………………………………………………………………………….۳
۱-۱ -۳ ) حلقه های لغزان : ………………………………………………………………………….۴
۱ – ۱ -۴ ) جاروبک ها : ……………………………………………………………………………….۴
۱ – ۱- ۵ ) یاتاقان و بدنه : …………………………………………………………………………..۴
۱ – ۲ ) عملکرد موترهای القایی سه فاز : ……………………………………………………………..۵
۱ – ۲ – ۱ ) موتور ساکن ……………………………………………………………………………..۵
۱ – ۲ -۲ ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : …………….۹
۱ – ۲ – ۳ ) موتور گردان : …………………………………………………………………………۱۴
۱ – ۲ – ۴ ) موتور در شرایط ماندگار : …………………………………………………….۲۲
۱ – ۳ ) موتور فقس سنجابی : ……………………………………………………………………………۲۵
۲ ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: ……………………………….۲۸
۲ – ۱ ) روش راه اندای مستقیم : ……………………………………………………………………….۳۰
۲ – ۲ ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : ……………………………………۳۱
۲ – ۲ – ۱ ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : …………………………………………۳۱
۲ – ۲ – ۲ ) Liquide starter : ……………………………………………………………….37
فهرست:
۲ – ۲ – ۳ ) درایور راه اندای کرامی : ………………………………………………………..۳۸
۲ – ۲ – ۴ ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه
به جریان و مقاومت رتور : …………………………………………………….۴۰
الف – کلاس A : ……………………………………………………………………………………40
ب – کلاس D : ………………………………………………………………………………………41
ج – کلاسهای C , B : ……………………………………………………………………………41
د – رتورهایی با میله های عمیق : ………………………………………………………..۴۱
ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : ……………………………………………………..۴۲
۲-۳) انتخاب ولتاژ موتور :…………………………………………………………………………………۴۳
۲-۳-۱) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :……………………۴۳
۲-۴ ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : …………………………………………….۴۶
۲-۵) روش کلاج گریز از مرکز :………………………………………………………………………….۴۹
۲-۶) پیک جریان حین راه اندازی :……………………………………………………………………..۵۰
۲-۷) دینامیک راه اندازی :………………………………………………………………………………….۵۱
موتور با بار خالص : ……………………………………………………………………………….۵۳
گرم شدن رتور : ………………………………………………………………………………………..۵۳
۲-۸) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :………………………………………………۵۴
۲-۸-۱) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : ………………………………….۵۵
فهرست:
۲-۸-۲) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :…………………………………………۵۶
۳) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :…………………………………………..۵۷
مقدمه:……………………………………………………………………………………………………………….۵۸
۳-۲ ( مدهای کنترل:……………………………………………………………………………………………۶۲
۳-۲-۱( کنترل راه اندازی:………………………………………………………………………….۶۳
۳-۲-۲( کنترل شتاب راه اندازی:………………………………………………………………..۶۳
۳-۳) مشخصات راه اندازهای تریستوری:………………………………………………………….۶۷
۳ -۴( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:………………………………………۶۸
۳- ۵) مدار قدرت:…………………………………………………………………………………………………۶۸
۳-۵-۱( معرفی تریستور:…………………………………………………………………………..۶۹
۳-۵-۱-۱) مدل دو ترانزیستوری تریستور:………………………………………..۷۰
۳-۵-۱-۲) روش های روشن شدن تریستور:………………………………………۷۱
۳-۶) مدار فرمان:…………………………………………………………………………………………………۷۲
۳-۶-۱) مدار آتش کننده:…………………………………………………………………………….۷۴
۳-۶-۲ ) مدار تقویت کننده: ……………………………………………………………………….۷۵
۳-۶-۳) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و
انتقال زاویه آتش:…………………………………………………………………………۷۶
۳-۶-۴ ) مدار خطای جریان:………………………………………………………………………..۷۷

فهرست:
۳-۷) طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور
آسنکرون (القایی):…………………………………………………………………………………….۷۷
۳-۷-۱) کنترل:…………………………………………………………………………………………….۷۹
۳-۷-۲) نوسانساز موج دندانه اره ای:……………………………………………………….۸۴
۳-۷-۳ ) کنترل زاویه آتش :……………………………………………………………………….۸۶
۳-۷-۴ ) مقایسه کننده:……………………………………………………………………………….۸۸
۳-۷-۵) ایزوله کننده مدار قدرت و مدار فرمان:…………………………………………۸۹
۳-۷-۶) رله اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:………………………………………………………..۹۰
۳-۷-۷) رله اضافه جریان (Over Current) :………………………………………….92
۳-۸) نظام هماهنگ و :………………………………………………………………………….۹۳
۳-۸-۱) لزوم استفاده از نظام ثابت:…………………………………………………….۹۵
۳-۸-۲) توضیح درباره PWM :……………………………………………………………….97
۳-۸-۳) مدارات اینورتر:…………………………………………………………………………..۱۰۰
۳-۸-۴) رکتیفایرها:………………………………………………………………………………….۱۰۲
۳-۹ ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : ……………………………………………..۱۱۱
۳-۱۰) نتیجه : …………………………………………………………………………………………………..۱۱۳

از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.
از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر تاثیر بسزایی دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.