مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای :

مقاله بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در فناوری آموزش (فناوری و آموزش) از صفحه ۱ تا ۱۱ منتشر شده است.
نام: بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فرایند یاددهی – یادگیری
مقاله ارزشیابی
مقاله آموزش های فنی و حرفه ای

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش حاضر با هدف بررسی فرایندهای یاددهی – یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای در استان همدان انجام گرفت. فرایند یاددهی – یادگیری دارای سه بخش اصلی آموزش، یادگیری، و ارزشیابی است. این سه بخش به منظور درک صحیح از فرایند یاددهی – یادگیری باید مورد بررسی قرار گیرند. در این پژوهش با عنایت به این موارد ۱۰ سوال پژوهشی تعریف شد که سطح کیفی آموزش، یادگیری، و ارزشیابی را به شکل کلی و با تفکیک متغیرهای جنسیت، سطح مربی، درجه مهارت شغلی کارآموز و رشته تحصیلی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای پوشش دادند. برای پاسخگویی به سوالات پژوهش دو ابزار آماده شد. یکی پرسش نامه کیفیت آموزش و دیگری فرم نظرخواهی که نقاط قوت و ضعف آموزش، یادگیری و ارزشیابی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفت. مخاطبان این فرم کارآموزان، مربیان، و مدیران و مسوولین آموزشگاه های فنی و حرفه ای بودند. ابزارهای پژوهش روی ۲۴۰ کارآموز، ۸۰ مربی و ۳۰ مدیر یا مسوول آموزشگاه فنی و حرفه ای، که با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند، اجرا شد. علاوه بر این، معدل کل کارآموزان آموزش دیده به همراه نمره کتبی و عملی آنان دریافت شد. تجزیه و تحلیل داده های حاصل، نتایج زیر را در مورد کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری در آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان به دست داد: سطح کیفی آموزش در آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان به طور کلی از خوب تا بسیار خوب ارزیابی شده است. کارآموزان میزان رعایت اصول آموزشی را توسط مربیان بین زیاد تا خیلی زیاد ارزیابی کرده اند. سطح یادگیری کارآموزان آموزش دیده در آموزشگاه های فنی و حرفه ای بالاتر از متوسط است. مربیان، مدیران و مسوولین نیز از وضعیت یادگیری کارآموزان ابراز رضایت کرده اند. کیفیت ارزشیابی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای حدود متوسط ارزیابی شده است. در مقایسه با سایر بخش های فرایند یاددهی – یادگیری بخش ارزشیابی در نظر خواهی ها و به خصوص در آموزشگاه های دخترانه نمره کمتری به دست آورده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.