مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷ :

مقاله بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در تحقیق در علوم دندانپزشکی از صفحه ۲۶ تا ۳۲ منتشر شده است.
نام: بررسی میزان رضایتمندی بیماران از کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۱۳۸۷
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رضایتمندی بیمار
مقاله عوامل مرتبط
مقاله کلینیک دندانپزشکی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: رضایت بیمار از خدمات دریافتی یکی از مهمترین ارکان سامانه های ارتقای کیفیت کار مراکز آموزشی – درمانی و در نتیجه افزایش جذب بیمار و بهبود روند آموزش عملی دانشجویان می باشد. تا کنون در این دانشکده تحقیقی به منظور بررسی رضایتمندی بیماران انجام نشده لذا این تحقیق با هدف تعیین میزان رضایتمندی از خدمات دندانپزشکی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال ۸۷ طراحی شد.
مواد و روش ها: مطالعه به روش توصیفی – مقطعی انجام گرفت. ۱۵۰۰ بیمار از کلینیک های درمانی دانشکده به نسبت سهم هر کلینیک و با روش نمونه گیری مراجعه مستمرانتخاب شدند و با مصاحبه حضوری میزان رضایت آنان نسبت به خدمات دریافتی بررسی و ثبت شد. رضایت با ۱۳ شاخص از جمله دوری راه، زمان انتظار، طول مدت درمان و ;. در یک طیف ۳ گزینه ای راضی، نسبتا راضی و ناراضی و بر مبنای رتبه ۲ و ۱ و ۰ سنجیده شد و در جمع رتبه کمتر از ۱.۳برابر ناراضی، ۱۳ تا ۲۳ نسبتا راضی و بیشتر از ۲۳ به عنوان راضی تلقی گردید و نقش عوامل مرتبط با عدم رضایت با آزمون کای دو مورد قضاوت آماری قرار گرفت.
یافته ها: در مجموع ۷۱ درصد مراجعین رضایت کامل، ۲۷۵ درصد رضایت نسبی و ۱.۵درصد عدم رضایت ابراز کردند و شیوع عدم رضایت در جامعه بین ۲۶.۷و ۳۱۳ درصد برآورد شد. بیشترین عدم رضایت مربوط به بخش پروتز متحرک به میزان ۶۴۷ درصد و کمترین آن در بخش جراحی به میزان ۱۳۵ درصد گزارش شد .(p<0.05) بیشترین عامل نارضایتی دوری راه و فضای اتاق انتظار بود در حالی که کمترین عدم رضایت نسبت به رفتار دانشجو، رعایت بهداشت و رفتار استاد بود.
نتیجه گیری: میزان رضایتمندى بیماران کلینیک های واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در حدقابل قبول می باشد اما با توجه به وجود نارضایتی در بیماران، اقدامات لازم برای کاهش این مشکل توصیه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.