مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی :

مقاله بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در آموزش عالی ایران از صفحه ۷۹ تا ۱۰۱ منتشر شده است.
نام: بررسی انگیزش و نگرش دو نمونه از دانشجویان ایرانی نسبت به فراگیری زبان انگلیسی
این مقاله دارای ۲۳ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله جهت گیری
مقاله انگیرش
مقاله نگرش
مقاله یادگیری زبان انگلیسی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این تحقیق هدفی دوگانه داشت: نخست آنکه با به کارگیری ابزارهای هنجاریابی شده در مورد نگرش، انگیزش و علاقه دانشجویان ایرانی به زبان انگلیسی، مورد بررسی قرار گیرد. دوم آنکه نوع جهت گیری غالب و ارتباط آن با برخی از متغیرهای روانی – اجتماعی تحلیل شود. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی – پیمایشی استفاده شد. جامعه مورد مطالعه، تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در سال تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶ در دانشگاه های تبریز و کردستان بودند. با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای، از هرکدام از دانشگاه های مذکور ۲۰۰ دانشجو انتخاب شدند. در تحقیق حاضر از یک پرسشنامه ترکیبی با عنوان مقیاس نگرش به زبان انگلیسی که شامل سازه های اصلی تحقیق است، استفاده شد. نتایج نشان داد که بیشتر دانشجویان از انگیزش بالایی نسبت به یادگیری زبان انگلیسی برخوردارند. در مورد میزان علاقه به یادگیری زبان انگلیسی نیز وضع مشابهی بین دانشجویان وجود داشت. همچنین یافته ها نشان داد تجارب یادگیری و آموزشی دانشجویان خارج از نظام رسمی آموزش و پرورش با میزان انگیزش و نگرش آنان رابطه مثبتی دارد. بین میزان علاقه و سواد انگلیسی والدین با میزان علاقه و معلومات انگلیسی فرزندان همبستگی مثبت وجود داشت. بیشتر دانشجویان تجارب یادگیری زبان خارجه را به غیر از مدرسه و دانشگاه نداشته اند و همه تلاش های یادگیری آنان محدود به محیط رسمی آموزشی بوده است. در نهایت، نتایج نشان داد هر دو نوع جهت گیری های ابزاری و انضمامی به ترتیب بر نگرش های دانشجویان انتخابی غالب هستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.