مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان :

مقاله بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۸۹ در پژوهش در نظام های آموزشی از صفحه ۹ تا ۲۶ منتشر شده است.
نام: بررسی عوامل انگیزشی و نگرشی موثر در پیش بینی پیشرفت ریاضیات، به منظور تدوین یک مدل ساختاری برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله باورهای انگیزشی
مقاله پیشرفت ریاضی
مقاله مدل
مقاله رگرسیون
مقاله تحلیل مسیر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ریاضیات از درس های مهمی است که یادگیری آن می تواند در تمامی عرصه های زندگی تاثیرگذار باشد. این پژوهش با هدف تدوین مدلی برای تبیین و پیش بینی پیشرفت ریاضی بر اساس باورهای انگیزشی دانش آموزان انجام شده است. روش پژوهش، همبستگی از نوع پیش بینی است. پس از تهیه ابزار اندازه گیری و تعیین روایی و پایایی آن، از بین جامعه آماری پسران دانش آموز سال دوم دبیرستآن های دولتی تهران، نمونه ای به حجم ۱۲۰ نفر دانش آموز به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد و پرسشنامه های مربوطه را تکمیل کردند. نمره ریاضی هر یک از دانش آموزان نیز به عنوان ملاک پیشرفت ریاضی اخذ گردید. داده های جمع آوری شده به وسیله نرم افزارspss و لیزرل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. متغیرهای پژوهش توصیف شدند، مدل پیشنهادی بر اساس فرضیه های پژوهش به آزمون گذاشته شد. یافته های به دست آمده فرضیه اول را تایید کردند. بدین معنی که می توان برای پیش بینی پیشرفت ریاضی بر اساس عوامل فردی، آموزشگاهی و خانوادگی معادله رگرسیون را صورت بندی کرد و نشان داد که این عوامل سه گانه، روی هم ۹۸ درصد از واریانس پیشرفت ریاضی را تبیین می کنند. برای آزمون فرضیه دوم از روش تحلیل مسیر استفاده شد و نتایج نشان داد که مدل پیشنهادی برازندگی ندارد. نتایج آزمون فرضیه سوم نشان داد که عوامل فردی ۶۷ درصد، عوامل آموزشگاهی ۶۱ درصد و عوامل خانوادگی ۴۹ درصد در پیش بینی پیشرفت ریاضیات سهم دارند. نتایج آزمون فرضیه چهارم نشان داد که عوامل آموزشگاهی نسبت به عوامل خانوادگی واریانس بیشتری از پیشرفت ریاضی را تبیین می کنند، گرچه عوامل خانوادگی هم تاثیر معنی داری بر پیشرفت ریاضی دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.