تحقیق اصول سرپرستی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق اصول سرپرستی دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق اصول سرپرستی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق اصول سرپرستی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق اصول سرپرستی :

تعریف مدیریت :

استعداد دستیابی به حداکثر کیفیت در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه

مجموعه اقداماتی که با بهترین کیفیت و کمترین هزینه  و در کمترین زمان اهداف از پیش تعیین شده ای را محقق کنند.

انواع مدیریت :

مدیریت استبدادی

 مدیریت پدرانه

 مدیریت مشارکتی

تعریف پروژه :

پروژه، مجموعه‌ای منحصر‌به‌فرد از فعالیتهای هماهنگ‌شده با نقطه شروع و پایان مشخص می‌باشد، که توسط فرد یک سازمانی انجام می‌شود تا اهداف مشخصی را در قالب زمان‌بندی، هزینه و عملکرد از پیش تعریف شده، برآورده سازد.

پروژه تلاشی موقتی بوده که برای ارایه خدمات، یا محصول یا نتیجه‌ای منحصر به‌فرد انجام می‌گیرد.

کلیه کارهایی که سازمان‌ها انجام می‌دهند را می‌توان در قالب پروژه یا عملیات تقسیم بندی کرد.

 خصوصیات مشترک :

نیاز به نیروی انسانی

دارای منابع محدود

برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل می‌شوند.

  تفاوت اصلی:

عملیات، کارهای مستمر و تکراری هستند در حالکیه پروژه‌ها موقتی و منحصر به فرد هستند.

تعریف چرخه حیات پروژه

Project Life Cycle

پروژه‌ها دارای یک زمان  شروع و یک زمان پایان هستند

 پروژه‌ها مجموعه‌ای متوالی از کارها و فعالیت‌ها هستند

 به‌طور کلی این توالی تحت عنوان چرخه حیات پروژه نامیده می‌شود.

 به خاطر مقاصد مدیریتی، چرخه حیات به مراحل (فازهای‌) مختلف تقسیم می‌شود.

 هر یک از مراحل یا فازها معمولاٌ منجر به یک نتیجه (جزء قابل عرضه- Deliverable) مشخص می‌گردند.

ویژگی‌های چرخه حیات پروژه

میزان صرف هزینه‌ها و ‌استفاده از نیروی انسانی در مرحل ا‌ولیه پروژه‌ها عموماً کمتر بوده به مرور افزایش یافته و هنگامی‌که پروژه به خاتمه نزدیک می‌شود این میزان به سرعت کاهش می‌یابد.

در مراحل اولیه پروژه احتمال موفقیت در انجام تعهدات و حصول کامل به نتایج از پیش تعیین شده کمتر‌ است و بدین لحاظ میزان ریسک و عدم قطعیت بیشتر می‌باشد.

 اغلب برآورد‌ها و پیش بینی‌ها در مراحل آغازین پروژه دقیق نیست.

 امکان تأثیر گذاری ذینفعان روی خصوصیات نهایی محصول پروژه در ابتدا در بیشترین حد خود قرار دارد.

 هزینه تغییرات و اصلاح اشتباهات به صورت معمول با پیشرفت پروژه افزایش می‌یابد.

 

 

 

شروع پروژه (دوران ابتدائی)

تعیین اهداف

تعیین نیازمندیهای گروههای ذینفع پروژه

تعریف مفهوم پروژه و اخذ تائیدات لازم

تهیه طرح و برنامه اصلی پروژه

نهایی کردن تعریف پروژه

تعیین محدودیت‌ها و باید های پروژه

دوره‌ی اجرای پروژه (دوران میانی)

 

برنامه پروژه تائید و برای اجرا ابلاغ می گردد.

کلیه روشهای اجرائی تعریف شده به کار گرفته می شود.

نیازمندیهای قراردادی و تعریف شده به اجرا در می آید.

پروژه تکمیلی می‌گردد.

 

خاتمه‌ی پروژه (دوران پایانی)

کنترل مطابقت نهائی پروژه با نیازمندیهای قراردادی

تغییر و تحویل به گروههای تحویل گیرنده

خاتمه پروژه

مراحل شکل گیری یک پروژه ی عمرانی

احساس نیاز و شکل گیری ایده ی اولیه توسط دستگاه اجرایی(کارفرما)

مطالعات اولیه و امکان سنجی (توسط دستگاه اجرایی یا یک مشاور)

تصویب طرح و تخصیص بودجه از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی

انتخاب مشاور از طریق ارزیابی یا مسابقه

تهیه طرح اولیه و تصویب کارفرما

تهیه ی طرح اجرایی

انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه

انجام کارهای اجرایی پروژه توسط پیمانکار و نظارت مشاور(نظارت مقیم و عالیه)

اختتام پروژه و بهره برداری

دسته بندی نحوه ی انجام پروژه با توجه به عوامل درگیر

تک عاملی : کارفرما خود طراحی و اقدام به ساخت میکند. مناسب برای پروژه های کوچک و زمانی که کارفرما خود منابع و تخصصهای لازم را برای طرح و اجرای پروژه در اختیار داشته باشد. (روش امانی)

 

دو عاملی : کارفرما طرح و ساخت پروژه را به عامل دوم واگذار می کند. این کار طی قراردادهای طرح و ساخت انجام می شود.

 

 سه عاملی : کارفرما و مشاور و پیمانکار.  این فرم متداولترین شیوه در کشور ماست.

 

 چهار عاملی : کارفرما، مدیریت طرح، مشاور و پیمانکار.  کارفرما مقداری از اختیارات خود را به مدیریت طرح واگذار میکند. (مدیریت طرح نماینده ی کارفرماست.)

کارفرما کیست؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی یا سازمان دولتی یا خصوصی که برای گرفتن خدمات به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری مراجعه می کند.

وظایف و اختیارات کارفرما

انتخاب مشاور

تصویب کلیه ی طرح ها، و هرگونه تغییری که بار مالی یا زمانی یا کیفیتی داشته باشد.

تایید نهایی صورت وضعیتها و پرداخت آنها

و…

مشاور کیست؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی که به درخواست کننده، خدمات مشاوره ارائه میدهد

خدمات مشاور

مطالعات امکان سنجی

مطالعات بنیادی، کاربردی، توسعه ای

مطالعات موضوعی، بخشی، جامع و میانبخشی

تهیه و تنظیم استانداردها، ظوابط و معیارهای فنی

طراحی مفهومی، پایه، تفصیلی و اجرایی

کنترل مهندسی

نظارت بر اجرای طرح، نصب و بهره برداری

برنامه ریزی و کنترل پروژه

خدمات مهندسی ارزش

 

طراحی و پیاده سازی نظامهای کیفیت

خدمات مدیریت و مدیریت طرح

خدمات برنامه ریزی آموزشی

پایش و ارزشیابی طرحها

خدمات مطالعات آماری

خدمات جنبی

 

نحوه ی رتبه بندی مشاور : (۳ گرید یا رتبه)

نیروی انسانی متخصص

تجربه ی کاری شرکت

ساختار مدیریتی

امکانات و پشتیبانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.