مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی
چکیده
مقدمه
چگونه تا کلاس ریاضی خود را فعّال و شاداب نگه داریم!؟
ارزشیابیها و بازرسیهای خشک و ظاهری و تأثیرات منفی آن:
ضرورت آموزش ریاضی به شکل عملی و کاربردی
ریاضی و کمک به نظم و طبقه بندی اطلاعات
برخی از دلایل افت تحصیلی در درس ریاضی
نتیجه یک پژوهش
روند رشد و توسعه تفکر
غلبه بر مشکلات ریاضی
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده
ضعف در برقراری ارتباط
بیتوجهی به سؤالات دانشآموزان
محبت به دانشآموزان
نتیجهگیری
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره? راهنمایی
۱ ـ خلاقیت ریاضی، جرج پولیا، ترجمه پرویز شهریاری انتشارات فاطمی
۲ ـ روش تدریس ریاضی، محمد بهروش ـ علیاکبر جعفری ـ علیاضغر دانشفر
۳ ـ مجلات رشد ریاضی نشر به وزارت آموزش و پرورش
۴ ـ هاوسون وب ویلسون (۱۹۸۶) ریاضیات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهید ملکی، نشر مرکز
۵ ـ مقاله نقدی بر روشهای آموزش مقدمات ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی
۶ ـ گویا زهرا، تغییر محتوای برنامه درسی ریاضیات مدرسه مجله رشد آموزش ریاضی
۷ ـ مجموعه مقالات دومین کنفرانس آموزش ریاضی کشوری، کرمانشاه
۸ ـ مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس آموزش ریاضی کشوری، مشهد
۹ ـ رحمانی، مهدی، اهداف آموزش ریاضی چیست؟
۱۰ ـ تبریزی، غلامرضا، ناتوانی در یادگیری ریاضی دانشآموزان
چکیده
برای بررسی علل افت نمرات درس ریاضی دانش آموزان در دوره راهنمایی باید به ابعاد گوناگون فردی اجتماعی این مسئله توجّه کرد: ریاضی درسی است که به درک و فهم عمیق مطالب و شناسایی همه جانبه موضوعهای مورد بحث نیاز دارد. مطالب ریاضی تنها با خواندن و حفظ کردن یاد گرفته نمیشوند، بلکه برای یادگیری پایدار باید موضوع مورد یادگیری کاملاً شناخته شود. به علاوه روح تفحّص و اکتشاف و بررسی علمی در دانش آموزان پرورش داده شود، زیرا چنانچه موضوعی را با یک بار بررسی کردن نتوانند به فهم کامل دست یابند، با روشهای گوناگون بتوانند با سعی و کوشش شخصی به شناخت برسند و به عمق مطلب مورد یادگیری پی ببرند. برای همین کار به صرف وقت و انرژی زیادی از طرف یادگیرنده و صبر و حوصله و متانت بسیاری از طرف یاد دهنده نیاز است؛ پس باید مطالب در زمانهای مختلف به صورت مسائل گوناگون مرتبط با موضوع یادگیری تکرار و تمرین شود و به دانش آموزان فرصت داد تا روی موضوع و یا مسئله مطرح شده فکر و یا تحقیق نمایند تا علاوه بر عادت نمودن به تفکر موجب یادگیری پایدار در آنان و بالاتر از آن سبب پرورش استعداد و خلّاقیت در دانش آموزان گردد
مقدمه
بر این اساس میتوان دانش آموزان را به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کرد و عواملی را که در هر دو گروه در افت نمرات درس ریاضی مؤثر بودهاند به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد تا بتوانیم به یک نتیجه گیری کلّی و نسبتاً جامع در این خصوص دست یابیم
اغلب دانش آموزان روستایی از داشتن محیط یادگیری غنی و احیاناً از وجود معلّمان با تجربه و کارآمد محروماند. آنان پس از فراغت از درس و
و به علّت عدم توجّه و نظارت والدین تا پاسی از شب مشغول تماشای برنامههای تلویزیون میشوند و عملاً دیگر حوصله ای و شاید حتّی فرصتی برای درس خواندن نداشته باشند. محیط منزل امکانات کافی، از نظر داشتن مکانی مناسب و آسوده برای بررسی دروس ندارد
پدر و مادر و سایر افراد خانواده یا بیسواد و کم سواد هستند و یا به دلایلی نمیتوانند در امور درسی به آنانکمک کنند. جامعه روستایی نیز به ارزش و اهمّیت واقعی تحصیل آگاهی کافی ندارند؛ بنابراین، در چنین محیطی او نه تنها برای پیشرفت بهتر در امور درسی کمک و یاوری ندارد بلکه اکثر عوامل اطراف او مخلّ یادگیری و مانعی در امر یادگیری کلّیه دروس او بویژه درس ریاضی است. دانش آموزان شهری در فضایی غنی از نظر امکانات ولی مملو از مزاحمتها و اتلاف وقتها قرار دارند که فهرست وار عبارتاند از
برخوردار نیستند و در بیشتر خانوادهها اجرای برنامه درسی فرزندان تحت الشّعاع سایر کارها مانند رفت و آمد ها و مسافرتها قرار میگیرد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.